۰۲ اسفند ۱۴۰۱

ال‌جی جدیدترین استاندارد جهانی امنیت سایبری خودروها را برآورده کرد

شرکت ال‌جی به دنبال آن است تا نوآوری‌های تازه این شرکت مطابق با جدیدترین استانداردهای امنیت سایبری برای خودروها باشد.

ال‌جی الکترونیکس (LG) اعلام کرده که قطعات خوردوی این شرکت با جدیدترین استاندارد ISO/SAE 21434 تطبیق شده است،‌ مقرراتی که برای قانون شماره ۱۵۵ (UN R155) کیمیسون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا (UNECE) اساسی هستند. این معیار استاندارد امنیت سایبری خودرو‌، تولیدکنندگان خودرو و قطعات آن‌ها را ملزوم می‎‌کند تا از سیستم‌های مدیریت امنیتی سایبری معتبر برای محافظت در برابر هکرها و سایر تهدیدات سایبری استفاده کنند. سیستم مدیریت امنیت سایبری خودرو ال‌جی با رعایت بالاترین استانداردهای امنیت دیجیتال،‌ گواهینامه ISO/SAE 21434 را از سازمان پیشرو جهانی TÜV Rheinland بدست آورده است.

مقررات امنیت سایبری خودرو سازمان UNECE شامل قانون UN R155 برای ایمن کردن خودروهای فعلی و مدل‌های بعدی آن‌ها در برابر خطرات افزاینده حملات سایبری ایجاد شده‌اند. امروزه وسایل نقلیه حجم بسیار زیادی از داده‌ها را جمع و ذخیره می‌کنند و همین نیز سبب شده تا امنیت سایبری به تمرکز اصلی در بخش خودرو تبدیل شود.

در کشورهای اتحادیه اروپا،‌ تولیدکنندگان خودرو برای ارائه محصولات خودشان باید سیستم‌های مدیریت امنیت سایبری (CSMS) را اتخاذ کنند و تاییدیه نوع خودرو (VTA) را دریافت کنند. در مناطق خارج از اتحادیه اروپا نیز همچون آمریکای شمالی و آسیا، قوانین و مقررات مشابهی به اجرا گذاشته شده‌اند.

در این میان، تایید سیستم CSMS نقش بسیار مهمی در رقابت‌پذیری قطعات خودرو دارد. قطعات کلیدی ال‌جی همچون سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خوردو (IVI) و تله‌ماتیک، نیازمندی‌های سختگیرانه امنیت سایبری ارائه شده توسط ISO/SAE 21434 بر طبق مقررات UN R155 را برآورده کرده‌اند.

این بدان معنا است که این شرکت می‌تواند راهکارها و محصولات قابل اعتماد و ایمنی در زمینه حمل و نقل که مطابق یا فراتر از جدیدترین استانداردهای جهانی هستند را به شرکت‌های صنعت خودروی همکار خودش ارائه کند. بر اساس تجربه قابل توجه این شرکت در توسعه و اجرای فرایندهای امنیت سایبری،‌ ال‌جی می‌تواند به سرعت خودش را با استانداردهای تازه منطبق کند و برتری متمایزی نسبت به سایر شرکت‌های این صنعت داشته باشد.

ال‌جی از CSMS تایید شده خودش برای ایجاد اطمینان در قطعات آسیب‌پذیر خودرو و راهکارهای این صنعت استفاده می‌کند. این شرکت همیشه در حرکت به سمت جلو قرار دارد و همچنین از نزدیک با مشتریان خودش برای آزمایش امنیت سایبری وسایل نقلیه استفاده‌کننده از قطعات و راهکارهای ال‌جی همکاری می‌کند. همین نیز به مصرف‌کننده این اطمینان را می‌دهد که در طول عمر عملیاتی وسیله خودشان، در برابر تهدیدات امنیت سایبری ایمن باشند.

در سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی، ال‌جی با خرید شرکت امنیت سایبری Cybellum قابلیت‌های خود در این حوزه بسیار مهم از آینده حمل و نقل را افزایش داده است. تعهد ال‌جی به امنیت سایبری و سرمایه‌گذاری در آن باعث شده تا این شرکت به نتایج بسیار خوب و معناداری دست پیدا کند که شامل تاییدیه اخیر UNECE می‌شود.

فرانک جوتنر مدیر شرکت TÜV Rheinland Korea در همین رابطه اظهار داشته:

«ما صمیمانه به ال‌جی برای دریافت گواهینامه سیستم مدیریت امنیت سایبری بر اساس استاندارد ISO/SAE 21434 تبریک می‌گوییم. در طی دهه گذشته، صنعت خودروسازی برای پاسخگویی به تقاضای در حال افزایش برای وسایل نقلیه پیشرفته متحول شده است. تقویت حفاظت در برابر تهدیدات امنیت سایبری خودرو در نهایت به نفع کاربران و تامین‌کنندگان است و این گواهی را می‌توان به عنوان واکنشی پیشگیرانه از سوی ال‌جی برای آماده شدن در زمینه امنیت در بازار آینده خودرو در نظر گرفت.»

یون سوک هیون مدیر بخش راهکارهای قطعات خودروی ال‌جی اظهار داشته:

«در عصر وسایل نقلیه مبتنی بر نرم‌افزارها،‌ توانایی ارائه امنیت سایبری قابل اعتماد نقش بسیار بزرگی در صنعت خود خواهد داشت. دست یافتن به گواهینامه منطبق با استانداردهای ISO/SAE 21434 نشان می‌دهد که ما می‌توانیم خودمان را به سرعت با جدیدترین استانداردهای روز دنیا تطبیق بدهیم و از خودروها و سرنشینان آن در برابر حملات سایبری محافظت کنیم.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید