۱۱ بهمن ۱۴۰۲

برنامه LG Bootcamp مکانی برای پرورش نوآوران آینده

کارکنان جدید یکی از با ارزش‌ترین مهره‌های یک شرکت هستند و همچنین آن‌ها نیروی محرکه اصلی رشد آینده این شرکت به شمار می‌روند. با درک اهمیت همین موضوع نیز کاملاً منطقی است که کسب‌وکارها به همان اندازه که به حرف‌های مصرف‌کنندگان گوش می‌دهند، به صدای کارکنان نیز گوش بدهند.

در نظرسنجی‌های اخیر انجام شده در کره جنوبی، فرصت‌ها برای رشد شخصی (Opportunities for Personal Growth) و رشد شخصی و خودشناسی (Personal Growth and Self-realization) فاکتورهای اصلی برای زندگی کاری رضایت‌بخش هستند. واضح است که تقاضا برای خودسازی در محل کار در میان نسل‌های جوان رو به افزایش است. در راستای چنین مواردی نیز ال‌جی برنامه‌های آموزشی مختلفی را با هدف ارتقای شغلی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار جدید خود اجرا می‌کند و در عین حال، به دنبال ایجاد یک فرهنگ شرکتی مولد و قوی است.

یکی از همین برنامه‌ها نیز LG Bootcamp است که در ابتدا در سال ۲۰۱۱ میلادی به‌عنوان اولین دوره آموزشی توسعه‌دهنده‌های نرم‎افزار جدید ایجاد شد. این برنامه برای ارائه آموزش نه‌تنها به کارمندان ا‌ل‌جی بلکه برای سایر شرکت‌های وابسته به گروه ال‌جی تکامل یافته است. این به طور مؤثر از رشد شرکت‌کنندگان با ارائه مأموریت‌های جالب و لذت‌بخش و در عین حال بسیار سخت به‌صورت روزانه پشتیبانی می‌کند. این برنامه روی همکاری و فراتر از رقابت تمرکز دارد و این ایده را مطرح می‌کند که شکست بخشی از فرایند یادگیری است.

برنامه LG Bootcamp به دو بخش تقسیم می‌شود که Proficiency Course و Project Course هستند. دوره مهارت مربوط به تقویت مهارت‌های برنامه‌نویسی پایه است تا به توسعه‌دهنده‌های جدید کمک کند تا در آزمون مهارت برنامه‌نویسی نرم‌افزار این شرکت قبول شوند. نامزدهای موفق سپس وارد دوره پروژه می‌شوند که در آن، تشکیل تیم می‌دهند تا روی پروژه‌های توسعه نرم‌افزار واقعی کار کنند.

در مجموع ۲۴۰ توسعه‌دهنده نرم‌افزار جدید در چهار جلسه Bootcamp امسال شرکت کردند. در دوره پروژه و در سومین جلسه نیز شرکت‌کننده‌ها ۱۹ تیم تشکیل دادند و روی دو پروژه کار کردند که شامل Embedded Software Path و Data Science Path است. در طی یک دوره چهار هفته‌ای نیز این تیم‌ها با پشتکار روی پروژه‌های مربوطه خود کار کردند و دو تیم برتر نیز از هر Path به‌عنوان نامزدهای مسابقه Software Fighter حاضر شدند، پلتفرمی که برجسته‌ترین پروژه‌های کل دوره را به نمایش می‎‌گذارد.

در دوره ارائه اولیه نیز تیم‌ها از Embedded Software Path پروژه‌های خودشان را نشان دادند و روی کار پیچیده طراحی و پیاده‌سازی هسته سیستم عامل چند فرایندی بر اساس طراحی ساده شده سیستم عامل تمرکز کردند. تیم اول نیز از سیستم عامل چند پردازشی My One and Only OS رونمایی کرد که از برنامه نظارت بر حافظه پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که تیم دوم سفر توسعه خودش را به اشتراک گذاشت و چالش‌ها و پیروزی‌های پروژه سیستم عامل خودش را برجسته کرد.

در ادامه نیز تیم‌های Data Science Path برای دور دوم به صحنه رفتند. پروژه‌های آن‌ها حول محور ساخت مدل‌های هوش مصنوعی و ادغام یکپارچه آن‌ها در بردهای جاسازی شده بود. تیم اول یک بلندگوی هوش مصنوعی به نام Alpi را معرفی کرد که قادر به درک احساسات کاربران و ارائه خدمات شخصی شده است و این در حالی است که تیم دوم یک بازی ابری منحصربه‌فرد را معرفی کرد که تمرینات لذت‌بخش را از طریق حرکات صورت تسهیل می‌کند.

این رویداد نیز با برنامه Ignite به پایان رسید، برنامه‌ای که همیشه پایان کنفرانس توسعه‌دهنده‌‎های نرم‌افزار ال‌جی است. در این رویداد، کارآموزان فرصت داشتند تا استعدادهای خود را روی صحنه نمایش بدهند. بسیاری از کارمندان جدید به اشکال مختلف هنری مانند آواز خواندن، نواختن آلات موسیقی، رقص و ورزش علاقه نشان دادند. تم این جلسه نیز «هنر» بوده که برای برجسته کردن ارتباطات و الهام گرفتن بین فناوری و هنر انتخاب شده است. دو نفر با اجرای بریک دنس و آهنگ‌سازی کی پاپ چشمگیر خودشان متمایز شدند و تماشاگران را در مدت پنج دقیقه مجذوب خودشان کردند.

ائوم وی سانگ رئیس آزمایش تحقیق و توسعه مهندسی نرم‌افزار بیان کرده:

« Bootcamp فرصتی برای کشف طیفی از محصولات ال‌جی از جمله محاسبات ابری، هوش مصنوعی، متاورس و وب ۳ است. امیدوارم که همه شما با به دست آوردن توانایی اعتماد به همکاران و هدایت مفاهیم پیچیده، توسعه‌دهنده‌هایی شوید که در همه جا مورد استقبال قرار می‌گیرند.»

در حالی که کدنویسی یک جنبه اساسی توسعه نرم‌افزار است، LG Bootcamp نیز به این موضوع توجه کرده که توسعه‌دهنده‌های نرم‌افزار نیازمند مجموعه مهارت‌های متنوعی هستند که شامل دانش نرم‌افزار، تخصص فنی، تجزیه و تحلیل نیازمندی‌ها، مهارت‌های ارتباطی، کار تیمی و خلاقیت است. با اذعان به سفر طولانی و چالش‌برانگیز برای تبدیل شدن به یک متخصص نرم‌افزار، LG Bootcamp به دنبال تبدیل توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مشتاق به حرفه‌ای‌های با تجربه است و به طور مداوم نیز توانایی‌های آن‌ها را افزایش می‎‌دهد.

تعهد به رشد توسعه‌دهنده‌های جدیدی که وارد گروه ال‌جی می‌شوند، همچنان پابرجا است. LG Bootcamp متعهد است که تلاش‌های مستمری برای ارائه بهبود مداوم و حمایت بی‌دریغ انجام بدهد. ناظران تشویق می‌شوند که مراقب سفر تحول‌آفرین توسعه‌دهنده‌های جدید ال‌جی باشند چراکه آن‌ها به متخصص‌های نرم‌افزار با تجربه تبدیل می‌شوند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید