۱۱ بهمن ۱۴۰۲

ال‌جی گواهینامه استاندارد بین‌المللی برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی را دریافت کرد

بخش تجارت لوازم‌خانگی و راهکار هوا ال‌جی الکترونیکس توانسته گواهینامه AI Management System (ISO/IEC 42001) را از انجمن استانداردهای کره جنوبی دریافت کند. در این مراسم صدر گواهینامه نیز رئیس مرکز تحقیقات این شرکت یعنی اوه سی-گی و کانگ میونگ سو رئیس انجمن اسانداردهای کره جنوبی حضور داشتند.

«سیستم مدیریت هوش مصنوعی» استانداردی بین‌المللی برای سیستم مدیریت کلی هوش مصنوعی است که به طور مشترک توسط سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) و کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیکی (IEC) ایجاد شده است. بر اساس این استاندارد بررسی می‌شود که آیا سازمان‌هایی که محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه می‌دهند و از این فناوری استفاده می‌کنند، در کل فرایند از برنامه‌ریزی تا دفع آن از هوش مصنوعی به شکلی مسئولانه استفاده می‌کنند یا خیر؟

از جمله موارد ارزیابی شده در این استاندارد شامل سیاست هوش مصنوعی، ارزیابی ریسک، مدیریت ریسک، ارزیابی تأثیر هوش مصنوعی، تطابق با اخلاقیات، پاسخ نظارتی و همچنین شفافیت فرایند مدیریت هوش مصنوعی است.

ال‌جی الکترونیکس انتظار دارد که این گواهینامه به افزایش اعتماد مشتریان به محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی کمک کند. همچنین انتظار می‌رود که به‌کارگیری استانداردهای بین‌المللی برای فرایندهای مرتبط با محصولات و خدمات هوش مصنوعی به رقابتی‌تر شدن این شرکت در سطح جهانی کمک کند.

ال‌جی الکترونیکس در کسب‌وکار لوازم‌خانگی خودش به دنبال آن است تا از طریق به صفر رساندن کار و زحمت داخل خانه، ارزش زندگی را افزایش بدهد. به طور فعالانه نیز داده‌ها و تحقیق و توسعه مبتنی بر هوش مصنوعی را در پیش گرفته تا بتواند یک خانه هوشمند متمایز را ایجاد کند.

ریو جائه چئول رئیس بخش کسب‌وکار لوازم‌خانگی ال‌جی الکترونیکس بیان کرده:

«با ایجاد یک سیستم مدیریت هوش مصنوعی، فرایند برنامه‌ریزی و توسعه محصولات و خدمات مرتبط با هوش مصنوعی را تقویت می‌کنیم و حفاظت از داده‌ها و اخلاقیات مربوط به هوش مصنوعی را به شکلی مسئولانه مدیریت می‌کنیم تا از این طریق، مشتریان بتوانند با خیالی راحت از تجربه‌ای متفاوت لذت ببرند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید