۰۲ اسفند ۱۴۰۱

رانندگی ایمن و راحت با حسگرهای دوربین پیشرفته ال‌جی

طبق مطالعه‌های اخیر مک‌کینزی، وقتی صحبت از تعامل با یک برند به میان می‌آید، ۷۱ درصد از مشتریان انتظار شخصی‌سازی در محصولات و خدمات را دارند و این در حالی است حدود ۷۶ درصد وقتی چنین ویژگی‌ای در محصولات نیست، ناامید می‌شوند.

این موضوع درباره تجربیات مشتری در جاده‌ها نیز صدق می‌کند و رانندگان بیشتری به دنبال راهکارهای رانندگی بهتری هستند که بتوانند به طور فعال سناریوی رانندگی خودشان را ارزیابی کرده و با آن سازگار شوند. به لطف سنسورهای دوربین هوشمند که انواع اطلاعات کنار جاده را ارزیابی می‌کنند، خودروها اکنون می‌توانند خودشان فکر کنند و تنظیمات متناسب با هر موقعیت رانندگی را ارائه بدهند، آن هم بدون اینکه راننده خودش مجبور باشد این تنظیمات را انجام بدهد.

سنسورهای دوربین، سنسورهایی مبتنی بر تصویر،‌ فاصله و شی هستند که اطلاعات قابل شناسایی مهمی درباره اطراف خودرو را به راننده ارائه می‌کنند. آن‌ها به طور اساسی با دوربین‌های استاندارد متفاوت هستند زیرا نه تنها تصاویر را ضبط می‌کنند بلکه ارزیابی فعالی از اطلاعات نمایش داده شده در این تصاویر را ارائه می‌دهند. سنسورهای دوربین با عملکردهای متفاوتی همچون اندازه‌گیری فاصله وسیله نقلیه برای تشخیص برخوردهای قریب الوقوع و ارزیابی زمانی که راننده ممکن است از خط خارج شود، نقشی اساسی در رانندگی ایمن ایفا می‌کنند و برای تجربه رانندگی شخصی‌سازی شده که رانندگان امروزی خواهان آن هستند، بسیار مهم هستند.

در ادامه همراه با ما باشید تا نگاهی دقیق بیاندازیم که چگونه این حسگرها تجریبات جدیدی را برای مصرف‌کننده‌ها در جاده‌ها ایجاد می‌کنند.

استفاده از داده برای تغییر تجریبات رانندگی

سنسورهای داخلی دوربین، الگوی رانندگی را تغییر داده‌اند. در گذشته، راننده کاملا مسئول قضاوت درباره ترافیک و مانور خودرو بود. اما با توجه به اینکه سنسورهای دوربین در حال حاضر همانند یک جفت چشم اضافی عمل می‌کنند، وسایل نقلیه می‌توانند کارهای بسیار زیادی را انجام بدهند.

فناوری اصلی‌ای که رانندگی خودران را ممکن می‌سازد، سیستم کمک رانندگی پیشرفته (ADAS) و دوربین‌های آن است. همانطور که از نامش پیدا است، این دوربین‌ها می‌توانند ترافیک، سیگنال‌ها، سرعت خوردو،‌ مسیر، عابران پیاده و سایر اطلاعات مهم موجود در محیط رانندگی را شناسایی کنند.

اطلاعات سفارشی شده‌ای که این سنسورها جمع‌آوری می‌کنند نه تنها نقش مهمی در تشخیص خطرات احتمالی خوردو و ایجاد یک محیط ایمن رانندگی ایفا می‌کنند، بلکه می‌توانند یک رانندگی لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر را به ارمغان بیاورند.

پیشرفته‌ترین خودروهای امروزی کاملا به فناوری تشخیص مجهز هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهند تا با انجام حرکات ساده توسط راننده، کارهای متعددی را انجام بدهند. به عنوان مثال، برخی از خودروها زمانی که احساس می‌کنند مالک نزدیک است، قفل را باز می‌کنند و برخی دیگر نیز با شناسایی شخص، صندلی‌ها را تنظیم می‌کنند یا سانروف را با تکان دست باز می‌کنند. علاوه بر این، می‌توان با تنظیم یک حرکت دست منحصربه‌فرد برای افزایش صدا، از رانندگی و موسیقی به صورت همزمان لذت برد.

جدای از این حرکات دست، خودروها می‌توانند هویت همه افراد حاضر در داخل خوردو را از طریق دوربین‌های داخلی تشخیص بدهند و این به معنای آن است که خودرو می‌تواند صندلی‌ها را و دما را متناسب با یک شخص تنظیم کند. در حالی که ممکن است خدمات بسته به سازنده متفاوت باشد، این ویژگی‌های خودکار و مجهز به حسگر برای شکل‎‌دهی به تجربه‌های رانندگی مناسب ضروری هستند.

جدای از این ویژگی‌های سفارشی شده برای به حداکثر رساندن راحتی راننده، سیستم برنده جایزه ADAS ال‌جی و سنسورهای دوربین درجه یک آن دارای ویژگی‌های مختلف برای فراهم آوردن ایمن‌ترین تجربه رانندگی است. با سنسورهایی که ارزیابی‌های بی درنگ از وضعیت کنار جاده می‌دهند و همچنین سیستم ADAS که بر طبق آن‌ها تنظیم می‌شود، دیگر نیازی نیست که راننده همیشه چشم‌های خودش را روی جاده متمرکز کند.

برای یک راننده بی‌تجربه و حواس پرت،‌ انحراف از جاده ممکن است به راحتی رخ بدهد و نتیجه آن نیز منجر به تصادف‌های مختلف شود که شامل برخورد با اشیاء کنار جاده یا دیگر خودروها می‌شود. در چنین شرایطی، سنسور دوربین با نظارت بر خروج خودرو از خط و انتقال اطلاعات بصری به سیستم ADAS به کمک راننده می‌آید. این سیستم به راننده هشدار می‌دهد که به مسیر خود باز گردد یا در مورد سیستم‌های پیشرفته‌تر و خودمختار، خودرو به آرامی به مسیر هدایت می‌شود.

سیستم ADAS و حسگرهای دوربین داخلی آن نقش بسیار مهمی در جلوگیری از برخورد از جلو دارند. در این مواقع، زمانی که راننده نتواند به خوبی ظاهر شدن اشیاء و موانع جلوی خودرو را تشخیص بدهد، سنسورهای دوربین می‌توانند همانند یک جفت چشم اضافه عمل کنند. به عنوان مثال، زمانی که یک عابر پیاده از جاده عبور می‌کند و راننده نمی‌تواند واکنش مناسبی نشان بدهد، حسگرهای دوربین اطلاعات را ضبط می‌کنند تا سیستم ADAS بتواند سیگنال اضطراری بدهد یا در صورت لزوم، ترمزهای اضطراری را به طور خودکار به کار بیاندازد.

حسگرهای دوربین پیشرفته ال‌جی و سیستم ADAS با ویژگی‌های سفارشی شده که مطابق با رویکرد منحصربه‌فرد هر راننده هستند، به راحتی رانندگی کمک می‌کنند و همچنین رانندگی ایمنی را برای همه فراهم می‌آورند. شرکت ال‌جی با نگاهی به آینده همچنان به توسعه فناوری‌های نوآورانه حوزه حمل و نقل ادامه می‌دهد، فناوری‌هایی که می‌توانند با ارائه تجربه‌های جدید، رانندگی راحت‌تر، لذت‌بخش‌تر و منحصربه‌فردتری را برای افراد به ارمغان بیاورند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید