۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

تولید واکسن‌های ضروری برای یونیسف توسط LG Chem

ال‌جی کمیکال اخیرا اعلام کرده که واکسن‌های ضروری از جمله واکسن فلج اطفال را برای نوزادان و کودکان خردسال و به منظور حل مسائل بهداشت عمومی جهانی عرضه خواهد کرد. در همین راستا، شرکت ال‌جی کم (LG Chem) قراردادی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار را در مناقصه یونیسف برنده شده تا واکسن فلج اطفال Eupolio و یک واکسن پنج ظرفیتی Eupenta که از دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت بی و منژیت جلوگیری می‌کند را تأمین کند.

این قرارداد شامل تأمین واکسن Eupolio برای دو سال (از سال ۲۰۲۴ تا۲۰۲۵) به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار و واکسن Eupenta برای پنج سال (از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷) به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار است. بر اساس این قرارداد، شرکت ال‌جی کمیکال برای تقریبا ۸۰ میلیون نوزاد و کودک در سراسر جهان واکسن تولید خواهد کرد.

از سوی دیگر، ال‌جی کمیکال با تضمین تولید بیش از ۳۰ درصد از کل حجم پیشنهاد واکسن فلج اطفال توانسته موقعیت خودش را به عنوان یک تأمین‌کننده بزرگ جهانی تثبیت کند. این نشانی از سرمایه‌گذاری فعالانه این شرکت در تأسیساتی برای افزایش تولید واکنس Eupolio با بیش از ۶۰ میلیون دوز در سال و گسترش عرضه آن است.

پارک هوی سول رئیس واحد تجاری مراقبت‌های ویژه اظهار داشته:

«ما توانستیم بر اساس اعتماد قوی سازمان ملل به قابلیت‌های تولید و عرضه شرکت ال‌جی کمیکال، سفارش بسیار بزرگی را از یونیسف دریافت کنیم. ما با تسریع در توسعه واکسن‌های شش ظرفیتی و واکسن‌های ترکیبی بهبود یافته مبتنی بر Eupolio، نقشی اساسی در پیگشیری از بیماری‌های عفونی در نوزادان و کودکان خردسال در سراسر جهان خواهیم داشت.»

شرکت ال‌جی کمیکال به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ میلادی تأیید پیش صلاحیت سازمان بهداشت جهانی (WHO PQ) را برای واکسن Eupenta و Eupolio بدست آورده است. از زمان اولین تأیید واکسن هپاتیت بی Euvax در سال ۱۹۹۶، شرکت ال‌جی کمیکال برای حدود سه دهه است که واکسن‌های ضروری را برای نوزدان و کودکان ارائه می‌کند. سال گذشته، تجارت واکسن این شرکت رشد سالانه‌ای بیش از ۲۰ درصدی را به ثبت رسانده بود.

شرکت ال‌جی کمیکال در حال حاضر در حال توسعه دو واکسن شش ظرفیتی است که ترکیبی از Eupolio و Eupenta است و دیگری نیز یک شکل بهبودیافته سیاه سرفه بدون سلولی را به واکسن Eupolio اضافه می‌کند. هدف این شرکت تبدیل شدن به یک شرکت پیشرو در بازار جهانی واکسن‌های ضروری با تمرکز بر توسعه واکسن‌های ترکیبی است که می‌تواند سرعت واکسیناسیون جهانی را تسریع کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید