۲۷ دی ۱۴۰۲

شرکت LG Chem فاز سوم آزمایش بالینی داروی سرطان سر و گردن را شروع کرد

شرکت LG Chem فاز سوم آزمایش بالینی بسیار مهمی را شروع کرده که هدف از آن گسترش گزینه‌های درمانی بالقوه برای بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن HPV است.

شرکت بیودارویی AVEO Pharmaceuticals که زیرمجموعه شرکت ال‌جی کمیکال به شمار می‌رود و روی سرطان‌شناسی تمرکز دارد، به‌صورت رسمی فاز سوم ارزیابی بالینی برای داروی سرطان سر و گردن Ficlatuzumab را آغاز کرده است. شرکت AVEO پس از خریده شدن توسط شرکت ال‌جی کمیکال، پس از توسعه داروی سرطان سلول کلیوی FOTIVDA به دنبال تسریع توسعه درمان‌های جدید سرطان است.

داروی Ficlatuzumab یکی از داروهای در حال توسعه به شمار می‌رود که در فاز سوم آزمایش بالینی آن، قرار است اثربخشی و ایمنی درمانی آن در ترکیب با داروی ERBITUX که در حال حاضر برای درمان سر و گردن استفاده می‌شود، مورد بررسی قرار بگیرد.

در این آزمایش بالینی، ۴۱۰ بیمار مبتلا به سرطان سر و گردن متاستاتیک یا سرطان HPV منفی که قبلاً با شیمی درمانی مبتنی بر پلاتین و مهارکننده‌های ایمنی چه به‌صورت تک درمانی و چه به‌صورت ترکیبی تحت درمان قرار داشتند را به خدمت بگیرد. این مطالعه بقای کلی از شروع درمان تا انتها را مورد بررسی قرار خواهد داد.

نتایج به دست آمده از فاز دوم آزمایش بالینی داروی Ficlatuzumab در ترکیب با ERBITUX باعث شد تا FDA آمریکا این ترکیب را در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یک داروی سریع تعیین کند. در صورت تأیید توسط سازمان FDA آمریکا، ال‌جی کمیکال قصد دارد تا این محصول را تا سال ۲۰۲۸ میلادی در بازار جهانی عرضه کند.

جییونگ سان رئیس شرکت علوم زیستی در شرکت ال‌جی کمیکال بیان کرده:

«ما راهکارهای نوآورانه‌ای برای درمان سرطان سر و گردن پیدا خواهیم کرد. ما به ایجاد نتایج در زمینه توسعه داروهای جدید و تجاری‌سازی موفق در سطح جهانی ادامه خواهیم داد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید