۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

ال‌جی دیسپلی نتایج مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد

ال‌جی دیسپلی (LG Display) به تازگی نتایج گزارش حسابرسی نشده سود بر اساس K-IFRS تلفیقی (استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی) برای دوره سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس سال ۲۰۲۳ میلادی را منتشر کرده است.

درآمده این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ از مبلغ ۷۳۰۲ میلیارد وون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ میلادی به ۴۴۱۱ میلیارد وون کره جنوبی کاهش پیدا کرده و از ۶۴۷۱ میلیارد وون نسبت به مدت مشاهده در سال گذشته میلادی نیز به میزان ۳۲ درصد کاهش داشته است.

زیان عملیاتی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱۰۹۸ میلیارد وون رسیده که در مقایسه با زیان عملیاتی ۸۷۶ میلیارد وون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ و سود عملیاتی ۳۸ میلیارد وون در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ رقم قابل‌توجهی است.

زیان EBITDA در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۸۰ میلیارد وون بود که در مقایسه با سود EBITDA به مبلغ ۲۰۹ میلیارد وون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ و با سود EBITDA به مبلغ ۱۲۱۱ میلیارد وون در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ کاهش چشم‌گیری داشته است.

زیان خالص در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ رقم ۲۰۹۴ میلیارد وون و درآمد خالص ۵۴ میلیارد وون در سه ماهه اول ۲۰۲۲ بوده ولی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی، زیان خالص ۱۱۵۳ میلیارد وون بوده است.

شرکت ال‌جی دیسپلی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ مبلغ ۴.۴۱۱ میلیارد وون درآمد و ۱.۰۹۸ میلیارد وون ضرر عملیاتی را به ثبت رسانده است. دلیل کاهش درآمد شرکت ال‌جی دیسپلی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی، فصلی بودن و کاهش تقاضای صنعت برای محصولات تلویزیون و فناوری اطلاعات بوده است چراکه سازندگان دستگاه‌ها همچنان به تنظیم موجودی خود ادامه می‌دهند. علاوه بر این، تلاش‌های مستمر این شرکت برای ارتقاء ساختار کلی کسب و کار با کوچک‌سازی کسب و کار پنل‌های تلویزیون ال‌سی‌دی نیز بر درآمد کلی تأثیر گذاشته است.

پنل‌های تلویزیون ۱۹ درصد از درآمد سه ماهه اول این شرکت را به خود اختصاص داده‌اند و این در حالی است که پنل‌های دستگاه‌های آی‌تی همچون مانیتور، لپ‌تاپ و تبلت حدود ۳۸ درصد، پنل‌های موبایل و سایر دستگاه‌ها ۳۲ درصد و پنل‌های خودرو ۱۱ درصد از درآمد را شامل می‌شوند.

ال‌جی دیسپلی تلاش همه جانبه‌ای برای پیشبرد ساختار تجاری خود با محوریت تجارت بازار به سفارش انجام خواهد داد که مدیریت حمل و نقل و عملیات قیمت را بر اساس مشارکت نزدیک با مشتریان خودش حفظ خواهد کرد و در عین حال نیز بر بهبود رقابت‌پذیری متمایز این شرکت برای آماده شدن برای آینده تمرکز خواهد کرد.

با توجه به تجارت بازار به سفارش که اکنون حدود ۴۰ درصد از درآمد را در بر می‌گیرد، شرکت ال‌جی دیسپلی به دنبال آن است تا درآمد سالیانه خودش از این بخش را در طی دو تا سه سال آینده به بیش از ۷۰ درصد برساند. علاوه بر این، این شرکت با افزایش سفارشات و درآمدها و در عین حال، گسترش مجموله پنل‌های با ارزش افزوده بالا برای دستگاه‌های تلفن همراه که برای تولید انبوه بیشتر در سال جاری برنامه‌ریزی شده‌اند، حضور خودش در بخش نمایشگرهای خودرو را تقویت خواهد کرد. این شرکت در بخش تجارت نمایشگرهای سایز متوسط OLED از جمله رایانه‌های شخصی در نظر دارد تا یک سیستم تولید انبوه و عرضه جامد در سال ۲۰۲۴ میلادی و بر اساس رهبری فناوری خودش آماده کند.

علاوه بر این، ال‌جی دیسپلی برای تأمین و کسب و کار مبتنی بر عرضه و تقاضا که در برابر نوسانات بازار آسیب‌پذیر است، بیشتر روی بخش‌های دارای ارزش افزوده تمرکز خواهد کرد. این شرکت همچنان به تقویت جایگاه خودش در بازار تلویزیون‌های پریمیوم OLED با اندازه بزرگ ادامه می‌دهد و این کار را با گسترش خط تولید خودش انجام خواهد داد که مزیت رقابتی و قوی با روشنایی و کارایی انرژی و نوآوری ساختار هزینه دارد. این شرکت همچنین در زمینه‌هایی با پتانسیل رشد بالا مانند پنل‌های OLED شفاف و گیمینگ نیز به تجارت خودش سرعت خواهد بخشید.

سونگ هیون کیم معاون ارشد شرکت ال‌جی دیسپلی در همین راستا اظهار داشته:

«پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای پنل‌ها کمتر از میزان فروش مجموعه‌عای واقعی باشد چراکه سازندگان مجموعه پیش‌بینی می‌کنند که یک دوره طولانی تقاضای کم وجود داشته باشد. با این حال، ما اکنون که تقریبا در میانه سال قرار داریم، قصد داریم تا در نیمه دوم سال به یک تحول دست پیدا کنیم زیرا صنعت از سطح موجودی و سلامت خود در حال ریکاوری است. این به نوبه خودش منجر به افزایش تقاضای در پنل‌ها و گسترش تجارت بازار به سفارش می‌شود که شامل افزایش محموله پنل‌ها برای دستگاه‌های تلفن همراه است.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید