۳۰ خرداد ۱۴۰۲

بهتر کردن تجربه مشتری از طریق طراحی

طراحی فیزیکی یا ظاهر یک محصول در اولین برداشت مشتری از یک محصول یا برند آن بسیار مهم است. نوع دیگر طراحی به نام طراحی تجربه مشتری (CX) نیز به همان اندازه برای پذیرش و جذابیت پایدار یک محصول حیاتی است. ال‌جی که در هر دو زمینه مبتکر است، به‌عنوان ارائه‌دهنده راهکارهای سبک زندگی شناخته می‌شود که زیبایی‌شناسی دلپذیر و تجربیات به یاد ماندنی به مشتری را ارائه می‌دهد.

برای ال‌جی، طراحی CX با تحقیق درباره تمام جنبه‌های تعامل کاربر با محصول شروع می‌شود، کاری که در مرکز مدیریت طراحی انجام می‌شود. تعهد این شرکت به تفکرات مشتری محور رویکرد مرکز در ساخت و مدیریت CX را شکل می‌دهد و مسلماً به‌عنوان مهم‌ترین مؤلفه طراحی صنعتی شناخته می‌شود.

در گذشته، تنها تمرکز طراحی در طول فرایند توسعه محصول، روی بسته‌بندی و ظاهر محصول بود. با این حال، امروزه، طراحان اغلب به‌شدت درگیر جنبه‌های مختلف هستند که درست از همان ابتدای برنامه‌ریزی شروع می‌شود. طراحان می‌توانند ارجاعات بصری بسیار مورد نیاز را برای مفاهیم اصلی و عناصر طراحی ارائه بدهند، جهت را مشخص کنند و هر یک از اعضای تیم توسعه را همسو کنند.

متخصصان در مرکز مدیریت طراحی از همان ابتدا نیاز مشتری را در اولویت خود قرار می‌دهند و روشی واضح برای همسویی تصمیمات و انتخاب‌های خود با در اولویت قرار دادن مشتری ایجاد می‌کنند. طراحان ال‌جی همچنین به‌عنوان رابطی بین مشتری و مهندسینی هستند که نیازهای فناوری برای کارکرد یک محصول را برآورده می‌سازند.

از برخی جهات، مصرف‌کننده‌ها پیچیده‌تر از طراحان، توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارهایی هستند که مسئول محصولات و خدمات به شمار می‌روند. اینفلوئنسرها، بلاگرها و یوتیوبرها محصولاتی را با سطح بی‌سابقه‌ای از تخصص بررسی می‌کنند و طراحان برند را به سمت ارتقاء کار خود و درک بیشتر آن‌ها از طراحی CX سوق می‌دهند.

این کار با انجام تحقیقات عمیق درباره تمام جنبه‌های چگونگی تجربه مصرف‌کنندگان از محصولاتی می‌شود که استفاده می‌کنند. هنگامی که این جنبه‌ها شناسایی شدند، می‌توان آن‌ها را مهندسی معکوس کرد و در نهایت در محصول و طراحی CX گنجاند. نحوه پذیرش یک محصول یا اینکه به‌عنوان محصولی خوب یا بد در نظر گرفته می‌شود، بستگی به توانایی طراحان برای پرداختن به چیزهای دیده شده و دیده نشده دارد؛ چیزهایی که مصرف‌کنندگان تشخیص می‌دهند که آن‌ها را می‌خواهند و چیزهایی که می‌خواهند اما از آن‌ها آگاه نیستند.

در حالی که برداشت اول مشتری از یک محصول بسیار مهم است، طرفداران ماندگار از طریق یک طراحی CX بهینه و خوب ایجاد می‌شوند. بنابراین، برای طراحان بسیار مهم است که پیچیدگی‌های CX را در مرحله توسعه اولیه در نظر بگیرند. انجام این کار باعث می‌شود تا ایجاد نوآوری امکان‌پذیر باشد که واقعاً به زندگی روزمره مشتریان ارزش و لذت می‌بخشد.

مرکز مدیریت طراحی که برای تقویت طراحی در ال‌جی ایجاد شده، مرکز موفقیت این شرکت در ایجاد راهکارهایی برای زندگی بهتر است. این مرکز همچنین رهبری کیفیت محصول را برعهده می‌گیرد و از شش مؤسسه تحقیقاتی داخلی خود استفاده می‌کند تا تعیین کند که آیا انحرافات یا ناهماهنگی‌هایی در یک خط محصول خاص وجود دارد که ممکن است طراحی CX مورد نظر را منحرف کند یا به خطر بیندازد.

در طول سال‌ها، تعریف طراحی از یک کارکرد واحد به دامنه وسیعی از فعالیت‌ها و ابتکارات گسترش یافته است. شرکت‌هایی که به دنبال نوآوری هستند، تمایل دارند مفهوم «تفکر طراحی» را اولویت بندی کنند که شامل کشف و تجزیه تحلیل مشکلات جدید و یافتن راهکارهای مناسب است. تفکر طراحی نه‌تنها یک ابزار مفید برای طراحان است بلکه اکنون توسط بخش‌های مختلف ال‌جی برای حل طیف وسیعی از مشکلات به کار گرفته می‌شود.

ال‌جی معتقد است که لوازم خانگی باید برای مدت طولانی دوام بیاورند و بتوانند با محیط و سبک زندگی مصرف‌کننده هماهنگ باشند. به این ترتیب، فرایند طراحی باید درباره تأثیر یک محصول روی زندگی روزمره فکر کند. به همین دلیل است که ال‌جی تلاش می‌کند تا آرامش را به محصولات خود بیاورد چراکه می‌داند ایجاد حس آرامش می‌تواند به وضعیت عاطفی و رفاه مصرف‌کننده کمک کند.

ال‌جی همچنین مجموعه‌ای از محصولات غیر سخت‌افزاری مانند پلتفرم‌های webOS و ThinQ را ارائه می‌کند. از لحاظ نرم‌افزاری، طراحی خوب به معنای آن است که بازخورد مشتری در هر نسخه اعمال شود تا هر گونه مشکلی در استفاده کاربر از محصول را از بین ببرد و لذت و راحتی بیشتری برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل دیدگاه مشتری نسبت به محصول نیز می‌تواند منجر به بهبود هدفمند تعامل محصول و مصرف‌کننده شود و هر گونه خدمات ارائه شده را راحت‌کند.

یکی دیگر از راه‌هایی که ال‌جی راحتی را به لوازم خانگی خودش اضافه می‌کند، از طریق هوش مصنوعی است. برای مثال، ماشین لباسشویی با هوش مصنوعی می‌تواند شرایط آب‌وهوایی فعلی را در نظر بگیرد و از قبل به کاربران توصیه کند که چه زمانی برای تخلیه لباس‌ها از ماشین لباسشویی بهینه است. این یادآوری مفید می‌تواند از ماند بیش از حد لباس‌ها در ماشین لباسشویی پس از یک چرخه، به‌ویژه در هوای گرم و مرطوب جلوگیری کند و در هزینه‌های آب و انرژی صرفه‌جویی به عمل بیاورد. هوش مصنوعی از طریق داده‌های جمع‌آوری شده از تحقیقات کاربری که اغلب در سمت طراحی توسعه محصول انجام می‌شود، شکل می‌گیرد و توسعه پیدا می‌کند.

یکی از حوزه‌های اصلی تمرکز ال‌جی، طراحی تجربیاتی است که برای نسل جدید جذاب باشند و از آنجا که نسل جدید ویژگی‌ها و سلیقه‌های جداگانه‌ای دارند، باید مطالعه دقیقی روی آن‌ها صورت بگیرد چراکه این امر می‌تواند بینش لازم برای ارتباط با مصرف‌کنندگان جوان‌تر و برآورده کردن نیازهای مدام در حال تکامل آن‌ها را به یک برند بدهد. با داشتن درک جامع از روندهای مصرف جدید و نوظهور، طراحی می‌تواند در ایجاد محصولات و خدماتی سهیم باشد که متناسب با نسل جدید هستند.

یکی دیگر از حوزه‌های مورد تأکید مرکز مدیریت طراحی ال‌جی، تجارت قطعات خودرو است. در اینجا، وظیفه مرکز این است که به مشتریان صنعت خودرو ال‌جی کمک کند تا امکاناتی که توسط فناوری‌های نوآورانه کسب و کار قطعات خودرو ایجاد می‌شوند را تجسم کنند. طراحی نقش بزرگی در حوزه کسب و کار ایفا می‌کند و نه‌تنها برای کمک به مشتریان یا شرکای بالقوه در زمینه درک یک فناوری خاص مناسب است بلکه کاربردها و ارزش فناوری را نیز برجسته می‌کند. علاوه بر این، با خودروهای جدیدی که سالانه عرضه می‌شوند، طراحی نقش مهمی در به‌روزرسانی و ارتقای محتوای داخل خودرو دارد.

طراحی بازتاب‌کننده توجه دقیق به خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کننده‌ها است و معمولاً نیز جذابیت، راحتی، عمق و مطلوبیت طراحی CX را افزایش می‌دهد. مرکز مدیریت طراحی ال‌جی در ارائه دیدگاه مشتری به فرایند توسعه صادقانه عمل می‌کند. چه دستگاه‌ها، چه پلتفرم‌ها یا خدمات، ال‌جی به ارائه تجربیاتی ادامه خواهد داد که حس راحتی و صمیمت را ارائه می‌دهند و به اعتمادی احترام می‌گذارند که طی دهه‌ها در اولویت قرار دادن مشتری به دست آمده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید