۰۷ خرداد ۱۴۰۲

شرکت LG Water Solutions پروژه نمک‌زدایی اشدود را در دست گرفت

شرکت راهکارهای آبی ال‌جی (LG Water Solutions) زیرمجموعه‌ای از شرکت ال‌جی کمیکال (LG Chem) به شمار می‌رود که در زمینه تصفیه آب تخصص دارد و تولیدکننده‌ای پیشرو در غشاهای اسمز معکوس NanoH2O است. به‌تازگی این شرکت اعلام کرده که به‌عنوان تأمین‌کننده انحصاری غشا RO در پروژه بازسازی اشدود در فلسطین اشغالی انتخاب شده است.

این تأسیسات یکی از پنج کارخانه بزرگ در فلسطین اشغالی به شمار می‌رود که ظرفیت تولید ۳۳۶۰۰۰ متر مکعب در روز را دارد و نزدیک به یک‌ششم از مجموع ۶۰۰ میلیون متر مکعب حجم آب شیرین‌سازی شده در این کشور را شامل می‌شود. شرکت‌های Shapir و GES که این پروژه را در دست دارند،‌ یک نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی را نیز اضافه خواهند کرد که باعث می‌شود این تأسیسات یک تولیدکننده مستقل برق برای تأمین برق مورد نیاز برای عملیات نیروگاه خودش داشته باشد.

خوان کارلوس د آرماس مدیر فروش پروژه‌های بزرگ جهانی در شرکت راهکارهای آبی ال‌جی گفته:

«ما بسیار مفتخریم که توسط شرکت Shapir و GES به‌عنوان تأمین‌‎کننده غشای کارخانه اشدود انتخاب شدیم. این پروژه نقطه عطف بزرگی برای شرکت راهکارهای آبی ال‌جی است و موقعیت ما را به‌عنوان شرکتی مهم در صنعت نمک‌زدایی تقویت خواهد کرد. قابلیت‌های تولید پیشرفته ما، فناوری RO در نمک‌زدایی ۹۹.۸۹ درصد همراه با پشتیبانی فنی و تجاری استثنایی، در هدایت ما در رشد بیشتر در این بخش بسیار مؤثر خواهد بود.»

شرکت راهکارهای آبی ال‌جی غشاهای LG SW 440 SR G2 را تأمین خواهد کرد، غشاهایی که جایگزین غشاهای آب دریایی موجود در سیستم گذر اولیه خواهند شد. این غشاهای NanoH2 RO ال‌جی که همراه با فناوری نانوکامپوزیت لایه نازک (Thin Film Nanocomposite) اختصاصی این شرکت هستند، بالاترین سطح دفع نمک در این صنعت را ارائه می‌کنند. این ویژگی به طور قابل‌توجهی کیفیت محصول اولیه را بهبود می‌بخشد و جریان تصفیه شده توسط گذر دوم را کاهش می‌دهد که باعث افزایش طول عمر غشاهای گذر دوم و کاهش مصرف انرژی کلی می‌شود. این غشاها قرار است تا اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی تولید و راه‌اندازی شوند.

عناصر NanoH2O به غشاهای موجود در تأسیسات معروف اسرائیل همچون هادرا، پالماکیم و اشکلون اضافه شده‌اند و با نصب این غشاها در تأسیسات اشدود، ظرفیت تخمینی ۸۲۵۰۰۰ متر مکعب در روز تولید خواهد داشت که بیش از یک‌سوم کل ظرفیت نمک‌زدایی آب در این کشور به شمار می‌رود.

شرکت راهکارهای آبی ال‌جی با فناوری پیشگام TFN خودش توانسته کیفیت نفوذ در فشارهای تغذیه کمتر را بهبود ببخشد و همین نیز منجر به کاهش قابل‌توجهی در مصرف برق، ‌هزینه‌های عملیاتی و انتشار گاز کربن بوده است. این مزایا در کنار یک تیم اختصاصی که پشتیبانی فنی و تجاری را ارائه می‌دهند، به رشد سریع شرکت راهکارهای آبی ال‌جی در صنعت نمک‌زدایی و شیرین‌سازی آب در جهان کمک می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید