۲۸ شهریور ۱۴۰۲

ال‌جی چشم‌اندازش برای تبدیل شدن به شرکت پلتفرم رسانه و سرگرمی را ارائه کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) امروز اولین گامش برای تبدیل شدن به شرکت پلتفرم رسانه و سرگرمی را ارائه کرد، تحولی در کسب‌وکار که با ارائه خدمات ارزشمند و مجموعه منحصربه‌فردی از محتواهای منتخب در محصولات از جمله تلویزیون‌های OLED و QNED زندگی مشتریان را غنی می‌کند. ال‌جی در اجلاس webOS Partner Summit 2023 در سئول کره جنوبی مسیر و استراتژی جدید خودش را در حضور تولیدکنندگان محتوا، ارائه‌دهندگان، توسعه‌دهندگان و چهره‌های صنعت از بیش از ۳۰ کشور جهان به اشتراک گذاشت.

رویداد webOS Partner Summit 2023 اولین رویداد در نوع خودش به شمار می‌رود و انجمنی عالی برای ال‌جی فراهم می‌کند تا دیدگاه و چشم‌انداز جدیدش و همچنین ارزش بی‌نظیر اکوسیستم پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS که همیشه در حال تکامل و گسترش است را با شرکای قابل اعتماد جهانی خودش به اشتراک بگذارد.

از زمان عرضه تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی در سال ۲۰۱۴، سیستم webOS یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های تلویزیون هوشمند در جهان بوده است. این سیستم در بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه تلویزیون ال‌جی در سراسر جهان به کار گرفته شده و در بازارهای مختلف نیز در چندین برند تلویزیون ثالث نیز وجود دارد. ال‌جی در حرکت به جلو قصد دارد سیستم webOS را به شرکت‌های ثالث بیشتری گسترش بدهد و پلتفرم را در دیگر محصولات بگنجاند. ال‌جی انتظار دارد که تا سه سال آینده بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه مجهز به سیستم عامل webOS باشند.

ال‌جی برای ارائه راحتی بی‌نظیر و اکوسیستم گسترده webOS به مشتریان بیشتر، این پلتفرم را در طیف وسیعی از دسته‌ها از جمله پروژکتورها، دیجیتال ساینیج و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو اعمال کرده است.

علاوه بر این، تعداد برندهای شریک ثالث که از webOS Hub بهره گرفتند نیز به طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است و از ۲۰ شرکت در دو سال قبل به بیش از ۳۰۰ شرکت در سال جاری رسیده است. در این مدت زمان، webOS Hub ارتقاهای معناداری را تجربه کرده و شامل محتواهای متنوعی شده که شامل بازی‌های ابری و خدمات OTT می‌شود. علاوه بر این، ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شده که راحتی و تجربه کاربری کلی را افزایش داده‌اند. علاوه بر این، برخی از برندهای تلویزیون شریک ال‌جی اکنون تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی خودشان را با پشتیبانی webOS Hub ارائه کرده‌اند.

پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS به طور مداوم در حال تکامل است و ارتقاهای یکپارچه‌ای را دریافت می‌کند که خدمات جدیدی را اضافه می‌کند و بر اساس درک عمیق ال‌جی از مشتریان اصلاحات مداومی را در طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) ایجاد می‌کند. ال‌جی برای اینکه کاربران بیشتری بتوانند از آخرین نسخه سیستم webOS در تلویزیون‌های خانگی خود لذت ببرند، پشتیبانی بی‌وقفه‌ای را برای ارتقا و به‌روزرسانی سیستم عامل تلویزیون از طریق ارتقا پلتفرم حتی برای مدل‌های قبلی ارائه می‌دهد.

ال‌جی به‌عنوان بخشی از استراتژی خودش برای گسترش اکوسیستم پلتفرم webOS در سال ۲۰۲۱ اکثریت سهام شرکت تجزیه‌وتحلیل داده‌های تبلیغات و محتوای Alphonso مستقر در آمریکا را خریداری کرده بود. این شرکت در سال گذشته شعبه‌هایی را در بریتانیا و یونان تأسیس کرد و سرویس محتوای خودش را به‌صورت جهانی رشد داد.

ال‌جی قرار است طی پنج سال آینده ۱ میلیارد وون را در کسب‌وکار webOS خود سرمایه‌گذاری کند تا محتوا و خدمات بیشتری را ارائه بدهد که سبک‌های زندگی و ترجیحات متنوع مصرف‌کنندگان را برآورده کند. ال‌جی معتقد است که با افزایش رقابت خود در محتوا و خدمات، تجربه کاربری webOS را ارتقا خواهد داد.

سرمایه‌گذاری استراتژیک ال‌جی روی گسترش دامنه محتوای موجود از طریق پلتفرم webOS، افزایش قابلیت استفاده با نوآوری در طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری و همچنین همکاری بیشتر با شرکت‌های تولیدکننده محتوا در سراسر جهان متمرکز خواهد بود. تا به امروز، ال‌جی با شرکای خودش همکاری کرده تا بتواند فناوری‌های جدیدی را به این پلتفرم و برای گیمرها، طرفداران ورزش و کاربران نسل جدید به ارمغان بیاورد. به‌عنوان مثال، ادغام محصول اختصاصی آمازون پرایم ویدئو یعنی Sye که تأخیر را به حداقل می‌رساند، باعث می‌شود تا مشتریان علاقه‌مند به پخش زنده ورزش‌ها بتوانند از تماشای برنامه‌های مورد علاقه خود بدون تأخیر لذت ببرند. تلویزیون‌های ال‌جی همچنین پخش Netflix HDR را ارائه می‌دهند و به‌تازگی نیز نسخه بتا Netflix Games روی این تلویزیون‌ها عرضه شده است. ال‌جی با عرضه صفحه‌نمایش‌های لایف استایل خودش برای نسل جوان و همکاری با یوتیوب برای ایجاد Native Touch UX برای این اپلیکیشن در مدل‌های مختلفی همچون نمایشگر StanbyME سعی دارد تا مصرف‌کنندگان نسل جوان را جلب خودش کند.

ال‌جی همچنین در حال تقویت نوآوری در زمینه جستجو و توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است. این شرکت قصد دارد یک ویژگی رابط کاربری صوتی (VUI) را در اپلیکیشن‌های شرکت‌های شریک خودش بگنجاند که به کاربران webOS این امکان را می‌دهد به‌راحتی خدمات را با صدای خودشان کنترل و هدایت کنند و سریع و بدون مشکل به جستجوی محتوا بپردازند.

قابلیت استفاده از خدمات نیز به همین ترتیب افزایش پیدا خواهد کرد. LG Channels 3.0 که سرویس آنلاین رایگان و ممتاز ال‌جی به شمار می‌رود و مجموعه رو به رشدی از سریال‌ها را دارد و مجهز به یک رابط کاربری اصلاح شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا گزینه‌های محتوای بیشتری از جمله کانال‌های زنده و فیلم‌ها را روی صفحه مشاهده کنند و نیاز به اسکرول کاهش یابد. به لطف رابط کاربری جدید، کاربران اکنون می‌توانند به‌راحتی آنچه که را در کانال‌های دیگر وجود دارد را بدون نیاز به مکث یا دور شدن از آنچه تماشا می‌کنند، کاوش کنند.

سرویس LG Channels در ۲۷ کشور در سراسر جهان در دسترس است و بیش از ۳۰۰۰ کانال را ارائه می‌دهد و بیش از ۵۰ میلیون مشترک دارد. تنها در سال ۲۰۲۲، تعداد دستگاه‌های منحصربه‌فردی که از سرویس LG Channels استفاده کردند حدود ۷۵ درصد افزایش داشته و این در حالی است که زمان مشاهده نیز ۵۷ درصد افزایش پیدا کرده است. همین نیز سبب شده تا LG Channels به یکی از پنج برنامه برتر و در دسترس در پلتفرم webOS تبدیل شود.

ال‌جی با مشارکت مؤسسات آکادمیک در کره جنوبی برای پرورش نسل بعدی استعدادهای نرم‌افزاری و با تقویت تلاش‌های خودش برای تأمین نیروهای متخصص نرم‌افزاری از سراسر جهان، فعالانه روی قابلیت‌های توسعه پلتفرم تلویزیون هوشمند خودش کار و سرمایه‌گذاری می‎‌کند.

ال‌جی با رویکرد مشتری‌محور واقعی خودش در حال تغییر است، رویکردی که همسو با چشم‌انداز Sync to You, Open to All vision است. این چشم‌انداز بیانگر هدف شرکت برای ارائه تجربیات شخصی‌سازی شده است که مطابق با ترجیحات و سبک زندگی هر مشتری باشد و محصولاتی را ایجاد کند که برای همه در دسترس باشند.

پارک هیونگ سی رئیس شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی در رویداد webOS Partner Summit 2023 اظهار داشته:

«ال‌جی آماده تبدیل شدن به یک شرکت پلتفرم رسانه و سرگرمی است که محتوا و خدمات ممتازی را ارائه می‌کند و زندگی مشتریان را غنی می‌کند. این تحول بدون یک دهه رهبری و پیش‌گامی تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی ال‌جی و نوآوری فناوری پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS  امکان‌پذیر نبود.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید