۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سفر مدیر عامل ال‌جی به آمریکا برای تقویت ابتکارات هوش مصنوعی

مدیر عامل ال‌جی الکترونیکس (LG) یعنی ویلیام چو سفر تجاری استراتژیکی را به غرب غنی از فناوری ایالات متحده آمریکا شروع کرده است، مکانی که محل غول‌های فناوری جهانی و صحبت‌های پویا درباره هوش مصنوعی است. ویلیام چو در طول سفر یک هفته خودش روی وظایف کلیدی مانند جذب استعدادهای برتر هوش مصنوعی، انتقال چشم‌انداز و استراتژی شرکت به سرمایه‌گذاران جهانی و شرکت در اجلاس مدیران ارشد (MS CEO Summit) تمرکز خواهد داشت. این تلاش‌ها جزو لاینفک استراتژی جامع ال‌جی برای تسریع در ادغام هوش مصنوعی در تمام بخش‌های تجاری خودش است.

هوش مصنوعی کاتالیزور حیاتی برای رشد آینده و نوآوری در تجربه مشتری است

ویلیام چو در طول سفر خودش به دنبال کسب تخصص در زمینه هوش مصنوعی است، حوزه‌ای که اخیراً به‌عنوان یک نقطه عطف حیاتی در صنعت ظاهر شده است. او قصد دارد تا از این فناوری به‌عنوان سکوی پرشی برای تغییر سبد تجاری آینده ال‌جی و ایجاد انقلابی در تجربه مشتری استفاده کند.

 به‌صورت سالانه ال‌جی حدود ۱۰۰ میلیون محصول را به بازار معرفی می‌کند. با توجه به طول عمر هفت ساله محصول، تخمین زده می‌شود که در حال حاضر ۷۰۰ میلیون محصول ال‌جی در سراسر جهان در حال استفاده باشند. علاوه بر این، داده‌های استفاده به دست آمده از تعامل مشتریان با این دستگاه‌ها بیش از ۷۰۰ میلیارد ساعت است. ویلیام چو پیش‌بینی می‌کند که این مجموعه عظیم داده‌های استفاده به تسریع پیشرفت هوش مصنوعی ال‌جی کمک می‌کند و ۷۰۰ میلیون محصول نه‌تنها نقطه تماس مشتری هستند بلکه به‌عنوان پلتفرم خدمات نیز عمل خواهند کرد.

هوش مصنوعی، داده‌های ابری و داده بزرگ فرصت‌هایی تازه برای ال‌جی هستند

ویلیام چو برنامه سفر خودش را با میزبانی از یک کنفرانس فناوری در آمریکای شمالی در روز یازدهم ماه مه در کوپرتینو کالیفرنیا آغاز کرده است. این برنامه با هدف جذب استعدادهای درجه یک از خارج از کره است. شرکت‌کننده‌های کلیدی شامل تیم مدیریت آزمایشگاه هوش مصنوعی ال‌جی و مدیران از کسب‌وکارهای مختلف ال‌جی از جمله پارک هیونگ سی رئیس شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی، یون سئو هیون رئیس شرکت راهکارهای قطعات خودرو، دکتر کیم بیونگ هون مدیر ارشد فناوری، کیم وئون بوم معاون اجرایی و دکتر سوکوو ری رئیس مرکز نوآوری آمریکای شمالی است.

 ال‌جی از حدود ۵۰ کارشناس هوش مصنوعی که در حال حاضر در شرکت‌های فناوری بزرگ و استارت‌آپ‌ها در Bay Area کار می‌کنند و همچنین پژوهشگران دکترا از دانشگاه‌های مشهور آمریکای شمالی دعوت‌نامه‌هایی را ارائه کرد. این کنفرانس روی بحث درباره چشم‌انداز شرکت، استراتژی تحقیق و توسعه و مسیر آینده توسعه فناوری هوش مصنوعی تمرکز داشت.

ویلیام چو بیان کرده: «در مواجهه با تغییرات دگرگون‌کننده مانند الکتریکی سازی، سرویس دهی و دیجیتالی سازی که در صنایع مختلف گسترش پیدا کرده است، استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های ابری و داده‌های بزرگ راه را برای رویکردها و فرصت‌های جدید هموار می‌کند. با توجه به انباشتگی گسترده فناوری‌ها و تخصص‌های اصلی ما، این فرصت‌های در حال ظهور، مرز بالقوه جدیدی را به ما نشان می‌دهند.»

او همچنین بینش دقیقی از چشم‌انداز هوش مصنوعی ال‌جی درباره «هوش مهربان» ارائه کرد که در اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه CES 2024 آن را بیان کرد. ویلیام چو تأکید کرده که «هوش مصنوعی باید اساساً برای مراقبت و همدلی با مشتریان، ارائه مزایای ملموس و بهبود تجربه مشتری استفاده شود»، احساسی که عمیقاً در بین شرکت‌کنندگان طنین‌انداز شد.

پس از این نیز وی اعلام کرد: «ال‌جی در حال فراتر رفتن از جایگاه خودش به‌عنوان رهبری جهانی در لوازم‌خانگی و لوازم الکترونیکی مصرفی است تا به یک شرکت راهکارهای زندگی هوشمند تبدیل شود که فضاها و تجربیات مختلف مشتریان را گسترش داده و به هم متصل می‌کند. من تصور می‌کنم که ما برای ابداع مجدد رؤیاها همکاری کنیم چراکه ما سرمایه‌گذاری‌های جسورانه‌ای را انجام می‌دهیم که با خوش‌بینی برای آینده‌ای روشن‌تر و زندگی بهتر تغذیه می‌شوند.»

در این رویداد، کیم بیونگ هو مدیر ارشد فناوری درباره موضوعات «تغییر پارادایم» و «نقشه راه نوآوری ال‌جی برای آینده» صحبت کرد و هان یون جونگ معاون رئیس آزمایشگاه هوش مصنوعی نیز درباره «زندگی روزانه با هوش مصنوعی» به صحبت پرداخته است. از استادان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه نیویورک نیز دعوت شد تا در زمینه هوش مصنوعی و فناوری رباتیک مولد سخنرانی کنند. یک میزگرد با موضوع «تکامل هوش مصنوعی» نیز مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

گذار از یک برند پیشرو لوازم‌خانگی به شرکت راهکار زندگی هوشمند

دستور کار دوم ویلیام چو شامل میزبانی نمایشگاه بدون معامله (NDR) در تاریخ ۱۳ ماه مه است که در آن، او با مدیران کلیدی شرکت‌های سرمایه‌گذاری با نفوذ جهانی مستقر در سانفرانسیسکو تعامل خواهد داشت. هدف استراتژی او این است که گذار ال‎‌جی به یک شرکت راهکار زندگی هوشمند را نشان بدهد. این گذار در گسترش سبد تجاری این شرکت نمایان می‌شود که شامل تسریع تجارت B2B در بخش‌هایی همانند قطعات خودروهای برقی، HVAC، راهکارهای ساینیج و لوازم‌خانگی توکار است. گسترش سرویس‌های مبتنی بر پلتفرم مانند webOS و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جدید برای ال‌جی مانند رباتیک و شارژ خودروهای برقی نیز جزء لاینفک این طرح تحول است.

به طور خاص، ویلیام چو قصد دارد تا نشان بدهد که ال‌جی چطور فعالانه در توسعه و کاربرد هوش مصنوعی در عملیات تجاری خودش مشارکت می‌کند. او می‌خواهد تأکید کند که ایجاد نقاط تماس ملموس با مشتریان بسیار مهم‌تر از داشتن هوش مصنوعی برتر برای ارائه ارزش و تجربه واقعی به مشتریان است.

در همین راستا نیز نقاط مشتریان ال‌جی که از طریق ۷۰۰ میلیون دستگاه آن در فضاهای مختلف از خانه‌ها گرفته تا وسایل نقلیه و مناطق تجاری قرار دارند، مزیت قابل توجهی را ارائه می‌دهند که با سایر شرکت‌های جهانی متفاوت است. هدف ال‌جی این است که با استفاده از داده‌های بلادرنگ گسترده و ابزارها و سرویس‌های هماهنگ کننده تخصصی، هوش مهربان را در زندگی روزمره مشتریان خودش به کار بگیرد.

حفظ متحدان جهانی هوش مصنوعی و کشف فرصت‌های تجاری جدید در MS CEO Summit

ویلیام چو همچنین قرار است در اجلاس MS CEO Summit شرکت کند که رویدادی خصوصی است و در شهر سیاتل برگزار می‌شود، جایی که مقر مایکروسافت در آن واقع شده است. این اجلاس به مدت سه روز از تاریخ ۱۴ ماه مه برگزار می‌شود. این اجلاس بستری برای مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های پیشرو در سطح جهانی برای بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مختلف از جمله محیط اقتصادی و تجاری و همچنین روندهای صنعت است.

ال‌جی با پشتکار در تلاش است تا قابلیت‌های هوش مصنوعی در سطح جهانی را ایجاد کند و استراتژی 3B را در پیش گرفته که روی ایجاد قابلیت‌های داخلی یا استقراض و خرید منابع خارجی تمرکز دارد. با توجه به نقاط تماس گسترده با مشتریان جهانی ال‌جی و برخورداری از حجم وسیعی از داده‌های چند وجهی و درک کامل از مشتریان، انتظار می‌رود که فرصت‌ها برای همکاری‌های آینده با شرکت‌های فناوری با نفوذ جهانی به طور فزاینده‌ای گسترده و متنوع شوند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید