۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ال‌جی اولین پنل OLED گیمینگ با نرخ تازه‌سازی و وضوح قابل تغییر را به تولید انبوه می‌رساند

ال‌جی دیسپلی (LG Display) که شرکتی پیشرو در سطح جهانی در فناوری‌های نمایشگر به شمار می‌رود، به‌تازگی اعلام کرده که اولین پنل Gaming OLED با نرخ تازه‌سازی و وضوح قابل تغییر را تولید کرده است. این شرکت تولید انبوه این پنل ۳۱.۵ اینچی را در ماه جاری شروع کرده و با محصولات مفهومی جدید حضور خودش در بازار نمایشگرهای گیمینگ را گسترش داده است.

این پنل Gaming OLED پیشگامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا بسته به محتوای خودشان، بین نرخ تازه‌سازی بالا (FHD∙480Hz) و حالت وضوح بالا (UHD∙240Hz) یکی را انتخاب کنند. در حالت نرخ تازه‌سازی بالا کاربران می‌توانند از بازی‌هایی لذت ببرند که در آن‌ها تغییرات سرعت و صفحه‌نمایش اهمیت ویژه‌ای دارند که شامل بازی‌های شوتر اول شخص یا مسابقه‌ای است.

جابه‌جایی به حالت وضوح بالا نیز تجربه فوق‌العاده‌ای را از تماشای فیلم‌هایی با جلوه‌های بصری غنی یا محتواهای با کیفیت بالای 4K ارائه می‌دهد. پنل‌های معمولی حتی زمانی که نرخ تازه‌سازی تغییر می‌کند، وضوح ثابتی دارند که تطبیق‌پذیری آن‌ها را برای کارهای مختلف محدود می‌سازد.

نرخ تازه‌سازی نیز به تعداد تصاویر نمایش داده شده روی یک مانیتور در هر ثانیه گفته می‌‎شود و این در حالی است که وضوح نشان دهنده تعداد پیکسل‌هایی است که یک صفحه می‌تواند نشان بدهد. هر چه نرخ تازه‌سازی بیشتر باشد، حتی در هنگام انتقال سریع صفحه، تصاویر صاف‌تر و واضح‌تر ظاهر می‌شوند و این در حالی است که وضوح بالاتر ویدیویی دقیق‌تر و تصویری با کیفیت‌تر را ممکن می‌سازد.

راهکار پیشرفته ال‌جی دیسپلی نیز فرکانس و وضوح پویا (DFR) است که فناوری جدیدی است و این شرکت به طور مستقل آن را توسعه داده است. با این فناوری، کاربران می‌توانند با تنظیم سرعت پردازش تصویر، اولویت را بین نرخ تازه‌سازی یا وضوح انتخاب کنند. این فناوری برای اولین بار با پنل ۳۱.۵ اینچی Gaming OLED ال‌جی دیسپلی ارائه شده است.

پنل Gaming OLED ال‌جی همچنین مجهز به دیگر فناوری‌های ال‌جی دیسپلی است تا تجربه همه‌جانبه‌ای را ارائه کند. این فناوری‌های شامل فناوری META Technology 2.0 بر اساس نوآوری MLA این شرکت است که انتشار نور از مواد آلی را به حداکثر می‌رساند تا کیفیت تصویر افزایش پیدا کند. علاوه بر این، فناوری Thin Actuator Sound برای صدای واضح‌تر به کار گرفته شده که به طور مستقیم صدا را از صفحه‌نمایش بدون داشتن اسپیکر جداگانه تولید می‌کند.

ال‌جی دیسپلی قصد دارد تا پنل ۳۱.۵ اینچی Gaming OLED خودش را به برندهای جهانی تجهیزات گیمینگ عرضه کند. این شرکت قصد دارد تا امسال مجموعه کاملی از پنل‌های Gaming OLED در ابعاد ۲۷، ‌ ۳۱.۵، ۳۴، ۳۹ و ۴۵ اینچی را تولید کند تا حضورش در بازار مانیتورهای گیمینگ پیشرفته را گسترش بدهد.

بر خلاف مانیتورهای LCD که به نور پس‌زمینه نیاز دارند، پنل‌های Gaming OLED این شرکت خودنورده هستند و همین نیز به هر پیکسل اجازه می‌دهد تا سیاهی کامل و کیفیت تصویر واقعی تولید کند. با نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده بالا (480Hz) آن‌ها سریع‌ترین زمان پاسخگویی (۰.۰۳ میلی ثانیه) را در بین پنل‌های موجود در بازار دارند.

علاوه بر این، پنل‌های Gaming OLED پتانسیل کمتری برای ایجاد خستگی چشم نسبت به صفحه‌نمایش‌های LCD حتی در جلسات طولانی بازی دارند چراکه که نور آبی کمتری را ساطع می‌کنند و هیچ لرزشی ندارند.

ون سئوک کانگ رئیس بخش برنامه‌ریزی تولید نمایشگر بزرگ در شرکت ال‌جی دیسپلی بیان کرده:

«ما با فناوری‌های متمایز OLED خود مانند ارائه رنگ‌های سیاه بی‌نقص، زمان پاسخ‌دهی سریع و نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده بالا، ارزش مشتری را بیشتر می‌کنیم و رهبری خود را در بازار صفحه‌نمایش‌های گیمینگ پیشرفته تقویت خواهیم کرد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید