۰۶ مرداد ۱۴۰۱

همکاری ال‌جی با SoundHound برای ارائه فناوری هوش مصنوعی صوتی به سیستم‌های نسل بعدی IVI

هدف شرکت‌ها بهبود تجربه داخل خودرو از طریق ادغام یکپارچه دستیار مجازی در محصولات اطلاع‌رسانی و سرگرمی ال‌جی است.

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت SoundHound AI، یک بازیگر جهانی در زمینه هوش مصنوعی صوتی (AI)، امضا کرده است تا به طور مشترک فناوری پیشرفته هوش مصنوعی صوتی را برای آینده تولید سیستم های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو (IVI) توسعه دهند.

این مشارکت از سیستم‌های نوآورانه IVI ال‌جی و پلت‌فرم هوش مصنوعی صوتی پیشرفته SoundHound که کنترل صدای مکالمه را امکان‌پذیر می‌کند، استفاده می‌کند تا راحتی به‌روز را برای تجربه راننده و سرنشین به ارمغان بیاورد.

ال‌جی به‌عنوان یک تجارت الکترونیک مصرفی و فناوری اطلاعات مبتنی بر هوش، تلاش کرده است تا صنعت خودرو را با فاکتورهای فرم جدید الهام بخشد. به طور همزمان، ال‌جی همیشه به دنبال شریکی مبتکر برای آینده حمل‌ونقل است.

پلتفرم هوش مصنوعی صوتی پیشرفته SoundHound بر اساس فناوری Speech-to-Meaning و Deep Meaning Understanding ساخته شده است. این فناوری‌ها تکامل تجربه صوتی را از رابط فرمان و کنترل قدیمی به قابلیت‌های مکالمه بصری‌تر برای رانندگان و مسافران ممکن می‌سازد.

همکاری جدید ال‌جی به کاربران امکان می‌دهد از شراکت‌های تجارت صوتی SoundHound استفاده کنند؛ به این معنی که رانندگان و مسافران می‌توانند هزینه بنزین، پارکینگ یا حتی سفارش غذا را مستقیماً با استفاده از میکروفون و نمایشگر اطلاعات سرگرمی بپردازند. چنین تجارت صوتی می تواند به OEM ها کمک کند تا از طریق وسایل نقلیه متصل خود، جریان های درآمد جدیدی ایجاد کنند.

تشخیص صدا پس از اینکه در ابتدا تنها به عنوان یک گزینه افزوده در مدل‌های خودروهای لوکس منتخب در دسترس بود، شروع به پذیرش بسیار گسترده‌تری در بخش خودرو می‌کند. با افزایش ایمنی و سهولت استفاده، فناوری هوش مصنوعی صوتی این امکان را برای خودروسازان فراهم می‌کند تا طیف وسیعی از خدمات را ارائه دهند که به رانندگان امکان می‌دهد وظایف مختلفی را بدون دست و بدون چشم از جاده انجام دهند. اجرای گسترده‌تر آن همچنین هر گونه رفت و آمد یا سفر را برای کسانی که صندلی‌های مسافر را اشغال می‌کنند نیز بهبود می‌بخشد.

با توجه به رشد چشمگیر بازار دستیار مجازی در دهه آینده، خودروسازان بیشتری نیاز به ارائه ویژگی‌های تشخیص صدا را در برنامه‌های خودروی خود تشخیص می‌دهند. ال‌جی برای پاسخگویی به افزایش پیش‌بینی‌شده تقاضا و پیشبرد فناوری، با SoundHound همکاری کرده است. این دو شرکت قصد دارند ویژگی‌ها و قابلیت‌های صوتی نوآورانه و جدیدی را به سیستم‌های نسل بعدی IVI ال‌جی بیاورند تا تجربه داخل خودرو را برای زندگی بهتر تغییر دهند.

یون سئوک هیون، رئیس بخش راهکارهای مولفه خودرو شرکت ال‌جی (VS)، گفت:

«ما از همکاری با SoundHound هیجان زده هستیم و مشتاقانه منتظر ارائه تجربیات جدید در داخل خودرو از طریق ادغام یکپارچه پلت فرم هوش مصنوعی صوتی آن با آخرین معماری سیستم IVI خود هستیم. این همکاری به ما امکان می دهد تا نیازهای مشتریان صنعت خودرو خود را بهتر برآورده کنیم و راهکارهای نوآورانه‌ای ایجاد کنیم که به حرکت در آینده کمک می‌کند.»

کیوان مهاجر، رئیس و مدیر عامل SoundHound، می‌گوید:

«توافق ما با ال‌جی به تولیدکنندگان خودرو در هر اندازه‌ای اجازه می‌دهد تا تجربه سرگرمی اطلاعاتی با قابلیت صوتی را که کاربران در هر بخش از زندگی خود انتظار دارند، ارائه دهند. ما در حال ورود به دورانی هستیم که مردم انتظار دارند با دستگاه‌ها به شیوه‌ای که با یکدیگر صحبت می‌کنند حرف بزنند و این تعاملات مفید و فعال خواهد بود. این تجربه با پیشرفته‌ترین فناوری هوش مصنوعی صوتی فعال می شود.»

SoundHound مستقر در سانتا کلارا، کالیفرنیا، یک مبتکر پیشرو در تشخیص صدا مبتنی بر هوش مصنوعی و راهکارهای پردازش زبان طبیعی است که در صنایع مختلف از جمله صدا، مخابرات، خدمات مالی و خودرو فعالیت می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید