۱۹ خرداد ۱۴۰۱

لپ‌تاپ LG Gram با تراشه نسل دوازدهمی اینتل و قابلیت جدید LG Glance 

ال‌جی تمامی لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی Gram را با پردازنده‌ی نسل دوازدهمی اینتل به‌روزرسانی کرد. لپ‌تاپ‌های Gram قابلیت جدیدی به نام LG Glance با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی کاربر دارند.

ال‌جی همچون بسیاری از شرکت‌های دیگر، به تدریج لپ‌تاپ‌های خود را به جدیدترین پردازنده‌های اینتل و AMD مجهز می‌کند. این شرکت کره‌ای از نسل جدید لپ‌تاپ‌های سری Gram پرده‌برداری کرد. لپ‌تاپ‌های سبک خانواده‌ی Gram در نسل جدید به پردازنده‌ی نسل دوازدهمی اینتل مجهز هستند.

تمامی ۶ مدل از لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی ال‌جی گرم شامل Gram 15 و حتی مدل‌های تبدیل‌پذیر ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ با پردازنده‌های جدید سری Intel Alder Lake دردسترس قرار می‌گیرند.

کاربر می‌‌تواند این لپ‌تاپ‌ها را با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم ۵٬۲۰۰ مگاهرتزی DDR5 تهیه کند. برای اولین بار در تاریخ لپ‌تاپ‌های سری Gram شاهد استفاده از درایو ذخیره‌سازی PCIe Gen 4 NVMe SSD هستیم. تمامی اعضای خانواده‌ی Gram مجهز به دو اسلات برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستند.

به‌غیر از سخت‌افزار جدید، مهم‌ترین قابلیت اضافه‌شده به لپ‌تاپ‌های سری LG Gram را می‌توانیم LG Glance به‌حساب بیاوریم. LG Glance ابزاری مبتنی‌بر صفحه‌نمایش بوده که در همکاری با Mirametrix توسعه داده شده است. این ابزار قابلیت‌های کاربردی جدیدی به لپ‌تاپ‌های ال جی اضافه می‌کند.

به‌لطف LG Glance، اگر از لپ تاپ فاصله بگیرید به‌صورت خودکار صفحه‌نمایش قفل می‌شود. همچنین در صورتی که LG Gram تشخیص دهد فردی بدون اجازه‌ی شما در حال مشاهده‌ی نمایشگر لپ تاپ است، نمایشگر تار می‌شود.

اگر نمایشگری خارجی به یکی از لپ‌تاپ‌های جدید سری LG Gram متصل کنید، نشانگر ماوس به‌صورت خودکار در نمایشگری ظاهر می‌شود که در حال نگاه کردن به آن هستید.

لپ‌تاپ‌های جدید خانواده‌ی Gram مثل مدل‌های پیشین با نمایشگر ۱۶:۱۰ روانه‌ی بازار می‌شوند. این نسبت تصویر باعث می‌شود نمایشگر بخش بزرگ‌تری از محتوای صفحه را پوشش دهد.

در تمامی لپ‌تاپ‌های جدید ال‌جی گرم شاهد استفاده از پنل IPS هستیم. مدل‌های استاندارد روشنایی ۳۵۰ نیت دارند و مدل‌های تبدیل‌پذیر به روشنایی ۳۰۰ نیت دست پیدا می‌کنند. ال‌جی می‌گوید نمایشگر لپ‌تاپ‌های جدیدش به پوشش ضد انعکاس مجهز است.

ال‌جی افزون‌بر لپ‌تاپ‌های سری Gram یک مانیتور جدید در قالب این خانواده معرفی کرده؛ مانیتور LG 16MQ70 مجهز به پنل IPS با وضوح ۲٬۴۵۰ در ۱٬۶۰۰ پیکسل است که نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و نسبت کنتراست ۱٬۲۰۰:۱ دارد و ۹۹ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. این مانیتور اکنون با قیمت ۳۵۰ دلار قابل‌تهیه است.

منبع: وب سایت زومیت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید