۲۸ آبان ۱۴۰۱

فناوری ضروری برای تجربیات رانندگی سرگرم‌کننده و F.U.N: نمایشگر (قسمت اول)

با نزدیک شدن به دوران جدید رانندگی، خودروسازان بیشتر بر روی تجربه داخل خودرو در حین توسعه، به ویژه نمایشگر خودرو تمرکز می کنند که بهترین راه برای افزایش بهره‌وری و سرگرمی در جاده‌هاست. در این مطلب از وبلاگ ال‌جی، چگونگی تغییر روند نمایشگر خودرو را برای بهتر شدن کشف خواهیم کرد.

نمایشگرهای خودرو اطلاعات مفیدی در مورد شرایط داخلی و خارجی خودرو ارائه می‌دهند که عبارتند از:

  • «نمایشگر اطلاعات مرکزی» (CID)، که اطلاعات کلی را نشان می‌دهد
  • «نمایشگر کلاستر» که سرعت سنج و وضعیت موتور را نشان می‌دهد
  • «نمایشگر بالای سر» (HUD) که اطلاعات را روی شیشه جلو منعکس می‌کند.

همانطور که خودروها در بسیاری از ویژگی‌ها و عملکردها مستقل‌تر می‌شوند، روند نمایشگر خودروها برای مطابقت با خواسته‌های مصرف‌کننده جدید تغییر شکل می‌دهند. به نظر شما، این داشبوردهای آینده‌نگر دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند؟

تغییر از ارتباط یک طرفه به دو طرفه

در گذشته، خودروها به سادگی اطلاعات ترافیکی لازم برای رانندگی را از طریق ارتباط یک طرفه منتقل می‌کردند. اما با پیشرفت نمایشگرهای خودرو، راننده، وسیله نقلیه و دستگاه‌های خارجی به طور یکپارچه اطلاعات بیشتری را رد و بدل می‌کنند.

برنامه ناوبری یا پیمایش خود را به عنوان نمونه‌ای از این کار در نظر بگیرید. پس از وارد کردن مقصد، سیستم مسیر بهینه را محاسبه کرده و مسیرهای جایگزین را بر اساس ترافیک رتبه‌بندی می‌کند تا راننده بتواند بر اساس ترجیح خود یکی را انتخاب کند. علاوه بر اطلاعات ترافیکی، دمای خودرو و محیط خارجی آن قابل بیان است و جدیدترین نمایشگرها حتی از فناوری‌های تشخیص صدا، چهره و ژست‌ها پشتیبانی می‌کنند. به عبارت دیگر، این وسیله جدید بین راننده، وسیله نقلیه و عناصر خارجی است که ارتباط دائمی را امکان پذیر می‌کند.

فراتر از اطلاعات اولیه ترافیک

در سال 2022، تمام اطلاعات زنده‌ای که می‌توانیم در حین سفر مشاهده کنیم را توضیح داده‌ایم. در آینده ای نه چندان دور، خودروها به طور خودکار اطلاعات متناسب با راننده را از طریق پروفایل‌های شخصی ارائه می‌دهند؛ به این معنی که برای خودروهای مشترک نیز کار می‌کنند.

خودروها به زودی قادر خواهند بود راننده و سرنشینان را شناسایی کنند تا بتوانند بر اساس سن یا ساعت روز اطلاعاتی را ارائه دهند. به عنوان مثال، شخصی که در راه است می‌تواند آخرین اخبار کسب و کار، وضعیت فعلی جاده یا پیش بینی آب و هوا را دریافت کند، در حالی که ممکن است به دانش آموز دبیرستانی با لباس فرم اطلاعاتی در مورد کتاب های درسی محبوب، رستوران‌های اطراف یا داغ‌ترین آهنگ‌های هفته داده شود. مانند گوشی‌های هوشمند، نمایشگرهای خودرو اطلاعات را مدیریت کرده، تجربیات هوشمند را ارائه می‌کنند و حتی اطلاعات سفارشی‌سازی شده را در حال حرکت میسر می‌کنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید