۲۰ آذر ۱۴۰۱

ال‌جی در حال راه‌اندازی سازمان جامعی برای زندگی بهتر (قسمت دوم)

در مطلب پیش گفتیم شرکت ال‌جی طرح The Better Life Plan 2030را راه اندازی کرد که با تسهیل کربن خنثی، اقتصادهای دایره‌ای، محصولات آگاهانه از محیط زیست، زنجیره تامین پایدار، فرهنگ سازمانی فراگیر و محصولات و خدمات قابل دسترس، چراغ روشنی را بر شش تعهد شرکت می‌تاباند.

یکی از جنبه‌هایی که بخش امسال روی آن متمرکز شده است، اطمینان از این است که همه کارمندان ال‌جی در مورد تلاش‌ها و اهداف کلان شرکت در یک سطح هستند. هونگ سونگ مین، رئیس بخش ESG ال‌جی می‌گوید: «به منظور تقویت مدیریت ESG، همه کارکنان و ذینفعان باید درک بالایی از ESG داشته باشند.

برای انجام کار به موقع، این بخش یک برنامه آموزشی اجباری را برای همه کارمندان ال‌جی نهادینه کرد. این جلسه ویدیویی آموزش آنلاین 30 دقیقه‌ای، معنا و اهمیت ESG، برنامه میان‌مدت تا بلندمدت ال‌جی و شش تعهدی را که به عنوان یکی از آنها متعهد شده‌ایم معرفی می‌کند. این جلسه ابتدا در اواسط نوامبر برای کارمندان کره ای برگزار شد و دو هفته بعد به کارمندانی که در دفاتر جهانی آن کار می کردند گسترش یافت.

این جلسه آموزشی قبلاً با استقبال چشمگیر کارمندان ال‌جی در کره روبرو شده است. کیم یون گیونگ، یکی از همکاران بخش ESG این شرکت گفت:

«یکی از کارمندان اظهار داشت که سخنرانی ویدیویی چشم‌انداز و تعهدات ESG شرکت را به وضوح توضیح می‌دهد تا همه بتوانند درک کنند، و این یک فرصت عالی برای فکر کردن در مورد نحوه اعمال آن در کار او بود.»

برای ایجاد یک فرهنگ سازمانی فراگیر، ال‌جی تلاشی آگاهانه برای انجام فعالیت‌های ESG با کارمندان انجام می‌دهد و بخش ESG فعالانه ایده‌ها و بازخوردهای کارکنان را جمع‌آوری و اعمال می‌کند. در نتیجه، در اوایل سال جاری، این شرکت کارکنان خود را به چالش کشید تا با استفاده از فنجان‌های قابل استفاده مجدد در ساختمان دفتر مرکزی خود، LG Twin Towers، در کره، در سفر جمعی به سمت دایره‌گرایی گرد هم آیند. با حذف استفاده از لیوان‌های کاغذی در ادارات، این شرکت پیش بینی می‌کند سالانه 11 تن گازهای گلخانه‌ای کاهش یابد. این شرکت حتی دستگاه‌های شست‌وشوی لیوانی با کاربرد آسان و همچنین دستگاه‌های یخ ساز را در سالن های اداری نصب کرد تا انتقال آسان‌تر شود.

شرکت ال‌جی دارای یک شورای ESG ست که توسط CFO نظارت می‌شود. این شورا هر سه ماه یک بار برای بحث در مورد جهت‌گیری فعالیت‌های مدیریت ESG و همچنین پیشرفت و بهبود وظایف خاص برگزار می‌شود. این شورا که توسط تصمیم گیرندگان از بخش‌های مختلف از جمله استراتژی، برنامه‌ریزی، انرژی، منابع انسانی، خرید، تحقیق و توسعه و بازاریابی تشکیل شده است، وظایف لازم برای دستیابی به اهداف ESG شرکت، مانند استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، اقدامات لازم برای پاسخگویی به انتشار گازهای گلخانه ای در زنجیره تامین، ایجاد تنوع و سیاست های شمول و همچنین بهبود ساختار حاکمیتی را انجام می‌دهد.

برای فراتر رفتن، ال‌جی قصد دارد مدیریت ESG خود را در سال آینده با گسترش تعداد عناصر سازگار با محیط زیست مورد استفاده در کل چرخه عمر لوازم خانگی، از تولید و استفاده گرفته تا بازیابی و بازیافت، تقویت کند. بخش ESG حتی اخیراً تیم‌های کاری «زنجیره تأمین دوستدار محیط‌زیست» و «استراتژی بسته‌بندی دوست‌دار محیط‌زیست» را برای ترویج اقتصاد دایره‌ای پیشرو راه‌اندازی کرده است.

در ادامه، بخش آینده‌نگر ESG ال‌جی امیدوار است با ایجاد برنامه‌های خاصی که به اجرای تعهدات خود و تحقق چشم‌انداز ESG خود بر اساس تجزیه و تحلیل محیط خارجی و تجزیه و تحلیل کسب‌وکار داخلی و حصول اطمینان از افشای تمام اطلاعات مرتبط به آن کمک می‌کند، بر صحت عملکردهای ESG تأکید کند ذینفعان مختلف آن برای سطحی از شفافیت که می تواند به آن افتخار کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید