۰۹ آذر ۱۴۰۱

قدرت اولین نمایشگر OLED خم‌شونده جهان؛ ویژه گیمینگ

از آنجایی که ترند بازی‌های خانگی در جامعه‌ای که مردمش کمتر رودررو می‌شوند رونق می‌گیرد، تمایل گیمرها برای دستیابی به گران‌ترین دستگاه‌های بازی در حال افزایش است.

با توجه به اینکه گرافیک بازی‌های امروزی ما را زیر سوال می‌برد که چه چیزی واقعی و چه چیزی فانتزی است، نمایشگری که این گرافیک‌ها را زنده می‌کند، برای دستیابی به تصاویر واقعی مناسب بازی‌های ویدیویی نسل بعدی ضروری است.

بیشتر مانیتورهای بازی امروزی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: «خمیده» و «مسطح». اگرچه، صفحه‌های منحنی از طریق انحنای خود در هر دو طرف غوطه‌ور شدن را به حداکثر می‌رسانند، صفحه‌های تخت بهتر است به عنوان یک تلویزیون معمولی برای تماشای فیلم‌ها و درام‌ها استفاده شوند زیرا زوایای دید گسترده‌تر دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، ال‌جی دیسپلی اخیراً از یک نمایشگر مفهومی خلاقانه برای گیمرهایی رونمایی کرده است که در تلاش برای انتخاب بین یک نمایشگر منحنی یا تخت هستند. این نمایشگر که «نمایشگر گیمینگ OLED خم‌شونده» نام دارد از حالت خمیده به صاف تبدیل می‌شود و قابلیت «تغییر» شکل خود را دارد. در ادامه این مطلب وبلاگ ال‌جی، می‌خواهیم به چگونگی پیدایش این فناوری شگفت انگیز بپردازیم! با وبلاگ ال‌جی همراه باشید.

رشد شدید بازار جهانی بازی، افزایش تقاضای بازی با کیفیت  OLED

با افزایش پیوسته جمعیت بازی‌های جهانی و ورود به دوران اوج خود، شرکت تحقیقاتی بازار جهانی بازی، Newzoo، پیش‌بینی می‌کند که تعداد گیمرهای جهانی در سال 2025 از 3.5 میلیارد نفر فراتر رود که نشان‌دهنده افزایش 20.7 درصدی از سال 2020 است. همانطور که بسیاری از مردم به بازی‌ها گرایش پیدا می‌کنند، فروش تجهیزات تقویت کننده بازی مانند تلویزیون و مانیتور همچنان در حال افزایش است و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت نشان نمی‌دهد.

یکی از برجسته‌ترین تلویزیون‌های بازار بازی، البته که OLED است. طبق رسانه‌های کره‌ای، پیش‌بینی می‌شود که فروش پنل‌های OLED برای لپ‌تاپ‌ها و مانیتورها سه برابر افزایش پیدا کند؛ یعنی از تعداد واحدهای امسال ۱۳ میلیون به بیش از ۴۰ میلیون تا سال ۲۰۲۵.

OLED خم‌شونده: فرم جدیدی ویژه گیمرها

OLED در حال حاضر گیمرها را به عنوان یک نمایشگر گیمینگ نسل بعدی با رنگ های عالی و نسبت کنتراست بی نهایت مجذوب خود کرده است. LG Display بر اساس ویژگی‌های متمایز خودنورده که به آن اجازه می‌دهد تا فرم‌های مختلفی را شکل دهد، یک نمایشگر گیمینگ OLED خم‌شونده ظاهراً منطقی را کشف کرده است که از 800R به 1000R از یک صفحه تخت خم می‌شود تا منحنی بهینه را برای هر سبک محتوایی ایجاد کند.

با فناوری OLED خم‌شونده، گیمرها می‌توانند از مزایای داشتن یک نمایشگر منحنی و تخت با این نمایشگر همه‌کاره بهره‌مند شوند. نمایشگرهای منحنی با ایجاد فاصله دید ثابت از مرکز تا لبه صفحه نمایش، اعوجاج تصویر را به حداقل می‌رسانند و همین ویژگی، تجربه غوطه‌وری را به سطح دیگری می‌برد. اما صفحه نمایش‌های منحنی بیشتر برای تماشای یک‌نفره هستند؛ یعنی زمانی که داشتن یک صفحه نمایش تخت بسیار مفید است. زیرا زوایای دید گسترده‌ای را ارائه می‌دهد که چندین نفر می‌توانند نمایش‌، فیلم یا سایر محتوا را با هم تماشا کنند.

اما انحنای بهینه برای بازی چیست؟ برای یافتن پاسخ، محققان ال‌جی دیسپلی موظف شدند بازی‌هایی را در ژانرهای مختلف روی نمایشگرهای تخت و منحنی اجرا کنند. و پس از ساعت‌های بی‌شمار بازی کردن، تیم ال‌جی متوجه شد که اکثر بازی‌ها به انحنای 800R نیاز دارند تا یک گیم‌پلی بسیار فراگیر ارائه کنند. اما این بدان معنا نیست که همه بازی‌ها با صفحه‌نمایش منحنی بهتر هستند، زیرا برخی از بازی‌های ورزشی در واقع تجربه بهتری روی یک صفحه نمایش تخت دارند. در نتیجه، نمایشگر گیمینگ OLED خم‌شده، محیط بازی کاملی را برای هر بازی در مجموعه خود برای گیمرها به ارمغان می‌آورد.

با OLED خم شونده، از محیط بازی درجه یک لذت ببرید

ماهیت منحنی نمایشگر نه تنها امتیاز بازی شما را افزایش می‌دهد، بلکه به عملکرد بازی نیز کمک می‌کند. نمایشگر OLED خم‌شونده ال‌جی دارای نرخ تازه‌سازی 240 هرتز و زمان پاسخ‌دهی سریع 0.1 میلی‌ثانیه است. برتری OLED LG Display رسما توسط مقامات برجسته نمایشگر به رسمیت شناخته شده است، به طوری که هر مدل OLED گواهینامه عملکرد بازی را از شرکت آزمایشی بریتانیا، Intertek، و آژانس بازرسی آلمان، TÜV Rheinland، در سال گذشته دریافت کرد. افزون بر این، OLED خم‌شونده نیز برای چشم‌ها راحت است زیرا با توجه به مجموعه گواهینامه‌ها و تأییدیه‌هایی که نشان می‌دهد این صفحه نمایش دارای نور آبی کم، بدون سوسو و تابش نور است.

برآوردن نیازهای مختلف همه گیمرها آسان نیست، زیرا هر بازیکن ترجیحات منحصر به فرد خود را دارد، اما ال‌جی دیسپلی با فناوری OLED خم شدنی خود بیش از هر زمان دیگری به انجام این کار نزدیک شده است. ال‌جی دیسپلی با همگام شدن با بازار پرشتاب جهانی بازی، به تکامل خود ادامه خواهد داد و فناوری‌های نمایشگر نوآورانه‌ای ارائه می‌کند که تجربه استاندارد گیم‌پلی را متحول می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید