۲۰ تیر ۱۴۰۲

ال‌جی کیوسک محصولی برای دسترسی راحت افراد آسیب‌پذیر

ال‌جی کیوسک (مدل: 27KC3PJ) که به‌تازگی معرفی شده، دسترسی به اطلاعات بسیار بهبودیافته و بهتری را برای افراد آسیب‌پذیر دیجیتالی فراهم می‌آورد.

دسترسی به اطلاعات به توانایی و دسترسی افراد از جمله معلولان یا سالمندان در استفاده از خدمات یا محصولات بدون هیچ گونه ناراحتی ناشی از محدودیت‌های فیزیکی یا شناختی همچون بینایی یا شنوایی اشاره دارد. با افزایش گسترش کیوسک‌ها، علاقه به دسترسی به اطلاعات برای افراد آسیب‌پذیر افزایش پیدا کرده است.

محصول LG kiosk منحصراً با طراحی کاربری برای کره و با کمک شرکت Korea Electronic Finance طراحی شده است. این محصول دارای «حالت دید کم» است که در آن، فونت‌ها را بزرگتر و صفحه نمایش را شفاف‌تر نشان می‌دهد. در حالت «وضعیت پایین» نیز منوهای اصلی روی صفحه برای کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند یا کوتاه قامت هستند، بسیار مناسب است.

از نیمه دوم سال جاری میلادی، کیوسک‌هایی که از حالت «هدایت صوتی منو» پشتیبانی می‌کنند در فروشگاه‌های زنجیره‌ای داخل کره جنوبی نصب خواهند شد. این محصولات همچنین صفحه کلید لمسی و برآمده دارند تا حتی مشتریان کم بینا که اصلاً نمی‌توانند نور را تشخیص بدهند، بتوانند راهنمای منوی صوتی را دنبال کنند و کلیدهای جهت را روی صفحه کلید فشار بدهند تا بتوانند سفارش مورد نظر خود را انجام بدهند.

کیوسک ال‌جی مجهز به راهکار سفارش و پرداخت خودکار با استفاده از صفحه نمایش لمسی ۲۷ اینچی به جای صفحه نمایش‌های معمولی ۲۲ یا ۲۴ اینچی است که شفافیت و دید بسیار بالایی دارد. در این نمایشگرهای لمسی، قسمتی که لمس می‌کنید و قسمتی که سنسور در آن واکنش نشان می‌دهد، مطابق هستند و بنابراین، لمس و سرعت پاسخ‌دهی عالی است. با استفاده از سیستم عامل تعبیه شده مایکروسافت Windows 10 IoT دیگر نیزی به نصب کامپیوتر جداگانه برای این محصول نیست.

ال‌جی الکترونیکس و شرکت Korea Electronic Finance حتی قبل از اینکه بازنگری فرمان اجرایی «قانون پیشگیری از تبعیض» ارائه شود، برای بهبود دسترسی به اطلاعات در کیوسک‌ها تلاش کرده بودند. در واقع، این محصول در «ارزیابی دسترسی برای تأیید خرید ترجیحی برای دسترسی به اطلاعات» که توسط مؤسسه ارزیابی دسترسی کره (Korea Accessibility Evaluation Institute) انجام شده، بسیار عالی ظاهر شده است.

بر همین اساس، از طریق آزمون تأیید نهایی وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، کیوسک ال‌جی گواهی تأیید «محصول اطلاعات هوشمند خرید ترجیحی» را دریافت کرده است. این در حالی است که سال گذشته، ال‌جی الکترونیکس در دو نوبت با یک آژانس مشاوره خارجی، به طور داوطلبانه ارزیابی‌های فنی و تشخیصی کاربر را در مجموع ۷۷ مورد انجام داده بود.

با استفاده از مدل جدید ال‌جی کیوسک، همه افراد با هر شرایطی می‌توانند به اطلاعات دسترسی داشته باشند یا محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید