۱۵ مهر ۱۴۰۲

چطور LG OLED مرزهای هنر را گسترش می‌دهد؟

LG OLED نوآوری پیشگامانه‌ای در صنعت نمایشگر به شمار می‌رود که برای بیش از یک دهه است رهبری و تخصص در این زمینه را در دست دارد. همان‌طور که در ماه سپتامبر سال جاری میلادی شهر سئول پر از هنرهای زیبا بود، LG OLED نیز با کیفیت تصویر بی‌نظیر و فاکتورهای فرم متمایز خودش در کانون توجه قرار گرفته و خودش را به‌عنوان یک بوم دیجیتالی ایده‌آل با پتانسیل بی حدوحصر نشان داده است.

رنگ در LG OLED به‌عنوان یک رسانه هنری بسیار مهم است. پس یک دهه پیش‌گامی در فناوری LG OLED، ما خواسته‌هایی را از هنرمندانی دریافت کردیم که به دنبال بررسی توانایی‌ها و احتمالات تلویزیون‌های اوال‌ای‌دی ال‌جی بودند. در جستجوی درک انگیزه اصلی پشت این درخواست‌ها، متوجه شدیم که رنگ مهم‌ترین عامل جذب آن‌ها به این تلویزیون‌ها است.

به‌عنوان یک هنرمند، ارائه رنگ‌ها و درون مایه‌های دقیق یک تصویر برای کامل کردن یک اثر هنری بسیار ضروری است، مسئله‌ای که نمایشگرهای قبلی قادر به انجام آن نبودند. در حقیقت می‌توان گفت که هنرمندان رسانه‌ای حساسیت بسیار زیادی نسبت به نمایش رنگ‌ها دارند. آن‌ها در حین کار با نمایشگرهای ال‌سی‌دی یا ال‌ای‌دی، در به نمایش گذاشتن رنگ دقیقی که به دنبال آن بودند، مشکل داشتند، آن هم با وجود تلاش بی‌وقفه‌ای که برای کالیبره کردن آن‌ها انجام می‌دادند. مهم از همه اینکه تولید رنگ مشکی کامل و عمیق فراتر از قابلیت‎‌های این نمایشگرها بوده است.

تلویزیون‌های LG OLED به‌خاطر رنگ مشکی بی‌عیب و نقصی که ارائه می‌کنند، متمایز هستند و همین تمایز نیز باعث شده تا هنرمند ارجمند بریتانیایی هندی یعنی آنیش کاپور از این نمایشگرها برای به نمایش در آوردن آثار خودش استفاده کند. آنیش کاپور به‌خاطر شیفتگی‌اش به رنگ مشکی شهرت دارد و حقوق انحصاری ماده‌ای به نام Vantablack را در اختیار دارد، ماده‌ای که نور را به خودش جذب می‌کند. شایان ذکر است که این هنرمند همکاری با LG OLED را برگزیده است، شرکتی که تنها نمایشگر قادر به نمایش رنگ مشکی کامل را در اختیار دارد، نمایشگری که ماهیت خود نوردِه‌اش به آن امکان می‌دهد تا تمام پیکسل‌هایش به طور کامل خاموش شوند. این در حالی است که تلویزیون‌های ال‌سی‌دی به نور پس‌زمینه متکی هستند و نیاز به منبع سفید دارند و بنابراین، در نمایش سیاهی، ممکن است نوری ضعیف و مه‌آلود نیز ساطع کنند.

آنیش کاپور تنها هنرمندی نیست که شیفته سیاهی کامل تلویزیون‌های LG OLED است. در حقیقت، این رنگ عنصر بسیار مهمی در چندین همکاری قابل‌توجه دیگر بوده است. برای مثال، مشکی کامل نقشی محوری در همکاری ما با Universal Everything ایفا کرد. در طول نمایشگاه Transfiguration در سال ۲۰۲۰، ما درخواست منحصربه‌فردی دریافت کردیم تا فضای نمایشگاه را کاملاً تاریک کنیم، چالشی که برای دیگر نمایشگرها غیر قابل انجام بود. این کار تنها با استفاده از نمایشگرهای OLED امکان‌پذیر بود. نتیجه نهایی نیز بسیار چشمگیر بود و این توهم را ایجاد کرد که اشیا در آثار هنری به سمت مخاطب در حال حرکت هستند.

نمایشگرهای LG OLED با کیفیت تصویر کنتراست بالای خودشان توانایی‌های بسیار بالایی برای نمایشگاه‌های هنر سه بعدی دارند. این موضوع به‌خوبی در همکاری ما با هنرمند مجسمه‌ساز Barry X Ball آشکار شده بود، همکاری‌ای که در آن، تجربه‌های شگفت‌انگیزی با تغییر رسانه شکل گرفت. بری ایکس بال که به‌عنوان مایکل آنجلوی مدرن شناخته می‌شود، با استفاده از نمایشگرهای LG OLED توانسته مجسمه‌ای پیچیده و با جزئیات فراوان با الهام از پاپ لهستانی‌تبار جان پل دوم بسازد. نمایشگر LG OLED با ویدیوهای سه بعدی خیره‌کننده و با جزئیات بسیار زیاد توانسته به این مجسمه جان ببخشد. بری ایکس بال به هنگام تماشای این ویدئو، حس مجذوبیت متمایز و شدید خودش را ابراز کرده بود.

LG OLED از طریق همکاری‌های متعدد و نمایشگاه‌های مختلف با هنرمندان، ثابت کرده که بوم دیجیتالی ایده‌آلی است. ما متوجه شدیم که فناوری ما به طور منحصربه‌فردی می‌تواند بهترین بوم برای خلق هنر باشد و ظریف‌ترین و بهترین روش برای نشان دادن این موضوع نیز نمایش آثار هنرمندان برای مخاطبان است. شایان ذکر است که هنرمندان اولین کسانی بودند که امکانات ارائه شده توسط LG OLED در زمینه هنر را تشخیص دادند.

ما پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به تخصصی که در زمینه همکاری با هنرمندان و برآورده کردن نیازهای آن‌ها به دست آوردیم، در نهایت نمایشگرهای خانگی را متحول خواهیم کرد. هنر نیز تغییر خواهد کرد و به‌زودی، نقاشی‌هایی که هنرمند در حال حاضر خلق می‌کنند بر روی صفحه‌نمایش‌های اوال‌ای‌دی به نمایش گذاشته خواهند شد.

LG OLED شعار «ما الهام‌بخش هنر می‌شویم» را در آغوش گرفته و به هنرمندان اجازه داده تا خیال و فکر خودشان را بیان و نوع جدیدی از هنر دیجیتال را خلق کنند. ما واقعاً از همکاری با فریز (Frieze) در زمینه هنر بسیار خوشحال هستیم، همکاری‌ای که به طور اتفاقی شکل گرفت. در سال ۲۰۲۱ میلادی و در حین آماده‌سازی نمایشگاه ویژه LUX: New Wave of Contemporary Art در لندن، نمایشگاه فریز نیز به طور هم‌زمان برگزار می‌شد و این فرصت شکل گرفت که با مدیر عامل فریز جلسه‌ای برگزار کنیم و علاقه خود به حمایت مالی و همکاری را ابراز کنیم. ما فکر می‌کردیم که رویکرد روبه‌رشد و فراگیر نمایشگاه فریز تطابق کاملی با ما دارد و زمانی که مدیر عامل فریز از علاقه‌اش به گسترش این نمایشگاه به آسیا صحبت کرد، ما سئول را پیشنهاد دادیم و همین نیز منجر به شراکتی سه ساله شد. تعهد فریز به همکاری با هنرمندان همسو با مأموریت ما برای خلق بومی دیجیتالی برتر و در سطح جهانی است.

ما همچنین از طریق برنامه جایزه LG Guggenheim Art and Technology Initiative از هنرمندان حمایت مالی کردیم. ما روی انتخاب و حمایت از افرادی تمرکز کردیم که از فناوری برای پیشرفت هنر خود استفاده می‌کنند. استفانی دینکینز استاد دانشگاه استونی بروک در نیویورک اولین دریافت‌کننده این جایزه بود که در کارهای خودش از هوش مصنوعی کمک گرفته بود.

ال‌جی همچنان به ارائه کارهای هنری الهام‌بخش ادامه می‌دهد و بر رابطه میان هنر و فناوری تأکید دارد، رابطه‌ای که با ترویج همکاری‌ها با هنرمندان نوآور و نمایشگاه‌های مختلف شکل گرفته است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید