۰۴ مهر ۱۴۰۲

ال‌جی رکورد جدیدی ثبت کرد؛ انتقال بی‌سیم 6G در فاصله ۵۰۰ متری

ال‌جی الکترونیکس به‌تازگی اعلام کرده که ارسال و دریافت بی‌سیم داده‌های 6G تراهرتزی را در فاصله ۵۰۰ متری با موفقیت انجام داده است، انتقالی که طولانی‌ترین مسافت ثبت شده در هر آزمایش فناوری 6G انجام شده در فضای باز و شهری تا به امروز است. این آزمایش به‌صورت مشترک با LG U+ و در ابتدای ماه میلادی در پارک علوم ال‌جی در ماگوک سئول اجرا شده بود. این نتیجه قوی نیز رهبری مستمر ال‌جی در تحقیق و توسعه مخابرات 6G را نشان می‌دهد.

این جدیدترین دستاورد شرکت ال‌جی پس از آزمایش‌های موفق سال 2022 میلادی به شمار می‌رود، آزمایش‌هایی که در آن‌ها توانست با موفقیت داده‌های 6G را به‌صورت بی‌سیم در فاصله 320 متری در فضای باز در مؤسسه Fraunhofer Heinrich-Hertz در برلین آلمان ارسال و دریافت کند. ال‌جی و مؤسسه فراونهوفر برای توسعه تجهیزات اصلی برای انتقال و دریافت 6G از جمله تقویت‌کننده قدرت چند کاناله و تقویت‌کننده گیرنده کم نویز با یکدیگر همکاری داشته‌اند، تجهیزاتی که به بهینه‌سازی عملکرد و بهبود خروجی تا بیش از ۵۰ درصد کمک می‌کند.

آزمایش اخیر در پارک علوم ال‌جی نه‌تنها به‌خاطر اینکه ال‌جی ارسال و دریافت بی‌سیم را به فاصله ۵۰۰ متر افزایش داده حائز اهمیت است بلکه قابلیت استفاده از فناوری 6G در سناریوهای مختلف در دنیای واقعی از جمله پایانه‌های ساختمان به ساختمان، پایانه‌های ساختمان به زمین و پایانه‌های زمین به زمین را تأیید می‌کند. این شرکت اکنون یک قدم دیگر به تجاری‌سازی ارتباطات 6G تراهرتز نزدیک‌تر شده است.

مخابرات 6G تکاملی از 5G است که به طور قابل‌توجهی نرخ داده را افزایش می‌دهد و همچنین تأخیر را بسیار کمتر می‌کند و باعث می‌شود تا داده با قابلیت اطمینان بیشتری انتقال پیدا کند. این فناوری همچنین ترکیبی از ارتباطات و هوش مصنوعی است. علاوه بر تسهیل تجربه‌های چندرسانه‌ای همه‌جانبه، قابلیت‌های پیشرفته 6G برای چندین مورد از کسب‌وکارهای آینده ال‌جی شامل راهکارهای رانندگی خودران و صنعت حمل‌ونقل، متاورس، خانه‌های هوشمند و کارخانه‌های هوشمند اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتظار می‌رود که بحث درباره استانداردسازی شبکه 6G در حدود سال ۲۰۲۵ آغاز شود و تجاری‌سازی آن نیز برای سال ۲۰۲۹ میلادی باشد. سرمایه‌گذاری ال‌جی در تحقیق و توسعه، مشارکت‌های استراتژیک و نمایش‌های موفق از فناوری نشان‌دهنده آمادگی و عزم این شرکت برای رهبری ارتباطات 6G در جهان است.

در سال 2019 میلادی، ال‌جی به همراه مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) مرکز تحقیقاتی LG Electronics-KAIST 6G را راه‌اندازی کرد که اولین مرکز تحقیقاتی صنعتی دانشگاهی در نوع خودش در کره به شمار می‌رفت. این شرکت با همکاری با دانشگاه‌های برتر از سراسر جهان همچنان به دنبال دست پیدا کردن به فناوری‌های اصلی 6G است. ال‌جی همچنین با مؤسسات مختلفی از جمله مؤسسه فراونهوفر آلمان، مؤسسه تحقیقات استاندارد و علوم کره (KRISS) و همچنین فناوری‌های کی‌سایت (Keysight Technologies) در زمینه تحقیق و توسعه همکاری داشته است.

ال‌جی تنها شرکت کره‌ای است که در گروه Next G Alliance عضویت دارد، گروه فناوری بی‌سیم که به رهبری انجمن صنعت ارتباطات آمریکا (ATIS) است. ال‌جی از سال 2021 در این گروه فعالیت دارد و بر روی پروژه‌های مختلفی با هدف کشف موارد استفاده فناوری ارتباطات 6G و ایجاد الزامات فنی برای آن نظارت داشته است.

در ماه اکتبر، این شرکت دستاوردهای کلیدی خود در توسعه فناوری 6G را در رویداد LG 6G Tech Festa به میزبانی LG U+ به اشتراک خواهد گذاشت.

دکتر کیم بیونگ هون مدیر ارشد فناوری و معاون اجرایی ال‌جی الکترونیکس اظهار داشته:

«ما به همکاری با مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌های فناوری ادامه خواهیم داد و تحقیق و توسعه پیشرفته خود برای تسلط بر فناوری استاندارد 6G و تثبیت رهبری فناوری ال‌جی در این زمینه مهم را پیگیری خواهیم کرد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید