۰۱ آذر ۱۴۰۲

جشنواره سالانه Innovation Festival ال‌جی باعث رشد استارتاپ‌ها می‌شود

نوآوران از سراسر جهان هر ساله در ماه اکتبر در هیبرنیا در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا گرد هم جمع می‌شوند و امسال نیز برای سومین جشنواره سالانه Innovation Festival به میزبانی مرکز نوآوری ال‌جی آمریکای شمالی یعنی LG NOVA گرد هم جمع شدند. این جشنواره رویدادی منحصربه‌فرد است که نوآوران را گرد هم می‌آورد تا در مورد سلامت دیجیتال، فناوری پاک، فناوری آینده، زندگی هوشمند و دیگر حوزه‌های فناوری‌های نوظهور بحث و کاوش کنند و راهکارهایی تأثیرگذار برای نسل آینده ایجاد کنند.

این جشنواره با حضور بیش از ۵۰۰ بنیان‌گذار استارت‌آپ، متخصص صنعت، سرمایه‌گذار، مربی و اینفلوئنسر بود و محیط مشارکتی را برای نوآوران فراهم کرد تا در زمینه ایجاد تأثیر برای آینده‌ای بهتر درباره چالش‌ها و موضوعات کلیدی مهم برای کسب‌وکار صحبت کنند. از طریق جلسات به سبک اتاق فکر، ملاقات‌ها، پنل‌های تعاملی، مشاوره، پنل‌های معکوس و سایر جلسات، نوآوران این فرصت را داشتند تا داستان‎‌ها و ایده‌های خودشان را به اشتراک بگذارند.

از طریق این گفتگوها نیز شرکت‌کنندگان ارتباطات جدیدی با سرمایه‌گذاران بالقوه، دیگر استارت‌آپ‌ها، مشاوران و شرکای شرکتی ایجاد کردند. موضوع جشنواره امسال نیز Growth Through Innovation در ذهن همه شرکت‌کنندگان وجود داشت چراکه آن‌ها از این فرصت برای کشف راهکارهای نوآورانه برای کمک به رشد کسب‌وکار خود استفاده کردند. در کنار این موضوع، جشنواره میزبان گفتگوهایی درباره حضور زنان در فناوری، ایجاد تعادل در رشد، سود و تأثیر و همچنین تنوع در فناوری بوده است تا از طریق افزایش و رشد آگاهی، راهکارهایی برای زمینه‌های کلیدی در جامعه نوآورانه امروز ارائه شود. این جشنواره همچنین میزبان ارائه‌ای از مهمان ویژه فیلمساز حیات‌وحش و برنده جایزه عموقاورشا جی اس بود که از اهمیت تأثیرگذاری و ساخت آینده‌ای بهتر از طریق نوآوری‌های فناوری گفت. به طور کلی، رویداد امسال میزبان بیش از ۹۰ سخنران و ۲۸ جلسه بوده است.

علاوه بر این، برای اولین بار در جشنواره نوآوری امسال، برنامه webOS Hackathon برگزار شد که در آن، ۱۵ تیم توسعه‌دهنده ایده‌های اپلیکیشن خودشان را با استفاده از پلتفرم webOS ارائه کردند تا موارد و برنامه‌های کاربردی جدیدی را به تلویزیون‌های هوشمند بیاورند. مسابقه سالانه Startup Pitch نیز میزبان ۱۲ شرکت استارتاپی بود که در دسته‌های سلامت دیجیتال، فناوری پاک، فناوری آینده و نوآوری برای تأثیرگذاری بودند.

برندگان مسابقه webOS Hackathon

جایگاه نخست: Key2Enable دسترسی دیجیتالی بیشتری را برای افراد دارای معلولیت فراهم کرد. Key-X آن یک صفحه کلیدی هوشمند چند منظوره است که محدودیت‌های حرکتی را برای افراد فراهم می‌کند تا کنترل کامل کامپیوتر و سایر دستگاه‌های دیجیتالی را داشته باشند و همراه با پلتفرم آموزشی فراگیر مبتنی بر هوش مصنوعی و همسو با برنامه درسی و اهداف یادگیری، آن‌ها را قادر می‌سازد تا مهارت‌های حرکتی و شناختی خود را توسعه بدهند.

جایگاه دوم: AAVAA فناوری بیونک را برای کنترل بدون دست دستگاه‌ها از راه دور با استفاده از رمزگشایی مغز و سیگنال زیستی به کار می‌برد تا بتواند کنترل بصری و افزایش دسترسی محصولات ال‌جی برای کاربران با توانایی‌های متفاوت را امکان‎پذیر کند.

جایگاه سوم: Doktorconnect تجربه مراقبت بهداشتی جامعی را از طریق اپلیکیشن خودش ارائه می‌کند که با تلویزیون‌های ال‌جی ادغام شده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا قرارهای ملاقات Telehealth خودشان را تنظیم کنند، داده‌های تناسب اندام را ذخیره کنند و همچنین به ابزارهای مختلف سلامت دسترسی داشته باشند.

برندگان مسابقه Startup Pitch

جایگاه نخست: Light Technologies شرکت فناوری سلامت است و مأموریتش ایجاد فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارزیابی سلامت چشم و مغز و کمک به تشخیص زودهنگام بیماری‌های عصبی، بیماری‌های التهابی عصبی، آسیب مغزی، ضربه مغزی و بیماری‎‌های شبکیه است.

جایگاه دوم: SafeBeat نرم‌افزاری را تولید می‌کند که فراتر از تشخیص و تقویت درمان‌های قلبی است و همه آن‌ها از طریق تلفن است. این نرم‌افزار از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا این فرایند را کاملاً خودکار و ساده کند و حتی دوز داروی خاص بیمار را برای تأیید پزشک توصیه می‌کند.

جایگاه سوم: Safire Technology Group فناوری‌های باتری لیتیوم یونی پیشرفته را توسعه می‌دهد. فناوری اصلی این شرکت نیز الکترولیت مقاوم در برابر ضربه (SAFIRE) است که تنها افزودنی انحصاری ثبت شده و اختصاصی جهان برای هر سلول باتری لیتیوم یونی است که از آتش‌سوزی و انفجار از طریق تبدیل آنی مایع به جامد بر اثر ضربه‌های جنبشی مانند تصادفات وسیله نقلیه برقی یا حوادث بالستیک جلوگیری می‌کند.

در فستیوال امسال، ال‌جی نووا بار دیگر طرح Mission for the Future خودش را راه‌اندازی کرده است. این برنامه که سومین سال خودش را آغاز می‌کند، از نو طراحی شده تا در تمام سال همکاری بیشتری با استارت‌آپ‌ها را ممکن سازد. در این فرایند تعاملی جدید، استارت‌آپ‌ها می‌توانند با ایده‌هایی برای همکاری در تمام طول سال به سراغ ال‌جی نووا بیایند، به خصوص اگر این همکاری در زمینه‌های کلیدی بازار و تأثیرگذار در زندگی مردم و کره زمین باشند. هدف ال‌جی از پیدا کردن فرصت‌های جدید بازار از طریق همکاری با شرکت‌ها برای ایجاد راهکارهای نوآورانه و ایده‌های تجاری، ساخت و آزمایش آن‌ها در بازارهای آزاد و تسریع رشد بازار با پشتیبانی برند جهانی ال‌جی و منابع آن است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید