۰۸ اسفند ۱۴۰۰

ال‌جی پیشگامی خود را در حوزه ارتباطات خودروهای 5G تقویت می‌کند

ال‌جی یک پیشگام جهانی در ارتباطات پیشرفته برای تامین خودروساز اروپایی برتر با نسل جدید تلِماتیک به شمار می‌رود.

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) از طریق معاملات اخیر راهکارهای تلماتیک 5G را به خودروساز اروپایی ممتاز عرضه می‌کند و به افزایش پیشروی در بازار اتصال خودرو ادامه می‌دهد.

به گفته شرکت تحقیقات بازار Strategy Analytics، تا سال 2026 تقریباً 67 میلیون وسیله نقلیه جدید در سراسر جهان به قابلیت‌های تلماتیک مجهز خواهند شد. انتظار می‌رود که ماژول‌های ارتباطی تلماتیک 5G، که سال گذشته معرفی شدند، بیش از 25 درصد از کل بازار تلماتیک خودرو را تا سال 2026 به خود اختصاص دهند. حدود 10 درصد از تأییدیه‌های ثبت اختراع استاندارد 5G جهانی را به خود اختصاص داده و در رتبه دوم جهانی قرار دارد.

از سیستم‌های اتصال خودرو به همه چیز (V2X) گرفته تا بسته‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یکپارچه و دروازه‌های ارتباطی داخل خودرو، نوآوری‌های پیشرفته 5G  تله‌ماتیک ال‌جی سطح جدیدی از اتصال و ایمنی در جاده را ارائه می‌کنند. یک جزء ضروری در وسایل نقلیه خودران، V2X است که وسایل نقلیه را قادر می‌سازد در زمان واقعی با سایر وسایل نقلیه، عابران پیاده نزدیک و زیرساخت‌ها ارتباط برقرار کرده تا محیط امن‌تری برای همه ایجاد کنند.

با نزدیک شدن سریع به آستانه سطح 4 جامعه مهندسین خودمختار (SAE) که در آن وسایل نقلیه خودران دیگر نیازی به تعامل انسانی برای کار ندارند، فناوری 5G-V2X ال‌جی سرعت انتقال داده‌های خودروی سازگارتری را ارائه می‌دهد. ارتباطات سریع‌تر و پایدارتر به این معنی است که وسایل نقلیه می‌توانند انواع شرایط جاده و موقعیت‌های رانندگی را فوراً تشخیص دهند و به آن پاسخ دهند، در حالی که فناوری موقعیت‌یابی با دقت بالا، معروف به سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی پیشرفته (GNSS)، می‌تواند مکان دقیق خودرو را تا 40 سانتی‌متر مشخص کند. حتی زمانی که با سرعت بالا سفر می کنید.

راهکارهای ال‌جی با استفاده از فناوری Dual SIM Dual Active (DSDA) به طور همزمان از خودروهای متصل و عملکردهای رانندگی مستقل پشتیبانی می‌کنند و به سرنشینان خودرو امکان می‌دهند از خدمات سرگرمی، عملکردهای راحت و ایمنی بیشتر لذت ببرند. ماژول 5G نسخه 16 پروژه مشارکت نسل سوم (3GPP) دارای عملکرد قابل توجه بهبود یافته و اتصالات قابل اطمینان تر است. علاوه بر این، آنتن هوشمند و مسطح به خودروسازان اجازه می‌دهد خطوط آیرودینامیکی طرح‌های اصلی خود را حفظ کنند؛ چیزی که با آنتن‌های سنتی «باله کوسه» غیرممکن بود.

یون سئوک هیون، رئیس شرکت قطعات خودروی ال جی، گفت: «به لطف تجربه و تخصص ما در زمینه تلِماتیک خودرو، ال جی در برنده شدن تعدادی قرارداد جدید با خودروسازان معتبر جهانی موفق بوده است. سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلِماتیک ال‌جی با راه‌حل‌هایی که به لطف طراحی ماژولار تعبیه‌شده در مدل‌های مختلف خودرو بسیار آسان برای پیاده‌سازی در مدل‌های مختلف خودرو بسیار آسان هستند، سطح بی‌نظیری از انعطاف‌پذیری را برای تولیدکنندگان و خدمات متنوعی را برای کاربران نهایی ارائه می‌دهند. ال‌جی که شریک قابل اعتماد خودروسازان در سرتاسر جهان است، با سبد رو به رشد خود از نوآوری‌های حمل‌ونقل پیشرفته، به ایجاد آینده ای امن‌تر و بهتر در جاده‌های جهان کمک می‌کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید