۰۶ فروردین ۱۴۰۲

بررسی طراحی‌های مشتری محور برند LG SIGNATURE

در این بخش از سری مقالات On the Job به بررسی تاریخچه طراحی‌های برند LG SIGNATURE می‌پردازیم تا متوجه شویم که چطور این برند لوکس ال‌جی تجربیات بی‌نظیری را برای مشتریان خودش فراهم می‌کند.

طراحی چه نقشی در شکل دادن به تجربه کاربری لوازم خانگی دارد؟ در حقیقت، طراحی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عنوان مثال، یک طراحی نوآورانه و متفکرانه سبب شده تا مصرف‌کننده بتواند با دو بار ضربه زدن به درب یخچال فریزر LG InstaView بدون اینکه آن را باز کند، داخل آن را مشاهده کند یا صفحه نمایش هوشمند اعمال شده روی جدیدترین ماشین لباسشویی‌های ال‌جی سبب شدند تا صفحه کنترل دیجیتالی و سوئیچ‌های سنتی حذف شوند و یک رابط بصری لمسی و زیبا جایگزین آن‌ها شود.

در هر دوی این موارد، ال‌جی عناصر کلیدی آنچه را که «طراحی تجربه کاربری» نامیده می‌شود را ارتقاء بخشیده تا بتواند قابلیت استفاده و همچنین راحتی بیشتر در استفاده را برای مشتریان خودش بهبود ببخشد. طراحان تجربه کاربری در واحد طراحی LG SIGNATURE UX با درک عمیق از رفتار مصرف‌کننده و نیازهای روزمره آن‌ها، نقشی اساسی در شکل دادن به کیفیت بی‌نظیر و ویژگی‌های قابل استفاده راحت را ایفا می‌کنند.

تجسم دوباره تجربه کاربر

با این حال، طراحی تجربه تنها به موارد عملکردی و تعاملات بین کاربر و وسیله محدود نمی‌شود. جیئون کیم، متخصص طراحی در تیم طراحی LG SIGNATURE UX در همین راستا اظهار داشته:

«با نگاهی گسترده به مسئله تجربه، ما متوجه شدیم که طراحی تجربه در واقع شامل جنبه‌هایی از برندسازی می‌شود که به عنوان تجربه برند شناخته می‌شود و همچنین تأثیری که محصولات بر محیط زندگی و سبک زندگی روزمره کاربر می‌گذارند که به آن تجربی کاربری می‌گویند.»

محصولات ال‌جی سیگنچر برای کسانی طراحی شده‌اند که به دنبال شیوه‌های زندگی لوکس‌تری هستند و این محصولات بهترین طراحی زیباشناختی و کاربردی را گردهم می‌آورند تا حسی از پیچیدگی را به تمام زمینه‌های تجربه کاربری اضافه کنند. لوازم ممتاز ال‌جی سیگنچر با تلفیق یکپارچه فرم و عملکرد، کیفیتی جاودانه دارند که فراتر از گرایش یا سبک خاص دکوراسیون داخلی است و مشتریان را از سراسر جهان به خودش جذب می‌کند.

طراحی منسجم باعث ایجاد نام تجاری جاودانه می‌شود

توانایی تولید یک زبان زیباشناختی یا طراحی منسجم و یکپارچه هنگام ایجاد یک تصویر برند ثابت و قابل تشخیص، برای پرورش میراثی ماندگار برای یک برند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اینیونگ هوانگ متخصص طراحی در تیم طراحی ال‌جی سیگنچر نیز در همین راستا اظهار داشته:

«از طریق طراحی، ما به برند اجازه می‌دهیم تا با مشتریان خودش صحبت کند. بخشی از کار ما این است که با رعایت یک درون مایه و شیوه بصری خاص در همه لوازم خانگی، درک فلسفه منحصربه‌فرد برند حاکم در تمام محصولات را برای مشتریان آسان‌تر کنیم.»

برند ال‌جی سیگنچر از زمان آغاز به کار خودش در سال ۲۰۱۶ میلادی، توانسته زیبایی را در محصولات خودش پرورش بدهد و روی ارائه تجربیات فوق‌العاده به مشتریان خودش متمرکز شود. این تجربیات نیز با اتحاد عناصری که چه از نظر سبک متمایز و چه از نظر هویت برند یکپارچه هستند، تحقق پیدا می‌کند که شامل عملکردی چشمگیر، ویژگی‌های کاربر محور و مواد با کیفیت بالا است.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، کمیته طراحی برند ال‌جی سیگنچر با هدف پرورش نوآوری طراحی‌محور شکل گرفت. این کمیته نیز رویکرد «اول طراحی بعدا توسعه» را ارائه داد که در آن زمان واقعا پیشگامانه بود و این درحالی بود که اولین نسل از محصولات ال‌جی سیگنچر در نمایشگاه CES 2016 به صورت جهانی عرضه شدند. این برند انحصاری ال‌جی به میراث خودش وفادار مانده و همچنان به عنوان برندی پیشگام در بازار لوازم خانگی مجلل شناخته می‌شود.

محصولات نسل اول ال‌جی سیگنچر طراحی تمیز و پیچیده‌ای را با فناوری‌های پیشرفته ترکیب کرده بودند. اولین نسل ماشین لباسشویی ال‌جی سیگنچر کاملا فاقد دستگیره‌ها و دکمه‌ها بود و ظاهری ظریف و مینیمالیستی را به نمایش گذاشت که همچنان نشانه بارز از لوازم خانگی متمایز این برند به شمار می‌رود.

ویژگی‌های در حال تحول، فلسفه تغییرناپذیر

در حالی که تعهد برند ال‌جی سیگنچر به طراحی جادوانه بدون تغییر باقی مانده اما تفسیر آن از سطح لوکس بودن ارتقاء پیدا کرده و بر همین اساس نیز محصولات ارائه شده به طور مداوم در حال تغییر و مجلل‌تر شدن هستند. در نمایشگاه CES امسال، نسل دوم محصولات ال‌جی سیگنچر با موضوع « Live Beyond» رونمایی شدند که چشم‌اندازی زیبا از زندگی لوکس را ارائه می‌دهند و هر آنچه که این برند را بسیار برجسته و عالی کرده را یک گام بیشتر به جلو می‌برند.

نسل جدید محصولات ال‌جی سیگنچر مطابق با مینیمالیسم نسل اول هستند اما رنگ‌ها، مواد و پرداخت‌های جدید و شیکی به آن‌ها اضافه شده و می‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد. افرادی که به دنبال فناوری‌های پیشرفته و طراحی ارتقاء یافته هستند نیز می‌توانند از این محصولات تازه بهره ببرند. به عنوان مثال، یخچال فریزر چهار درب فرانسوی ال‌جی سیگنچر از ویژگی Dual InstaView بهره می‌برد که تجربه کاربری را ساده‌تر و راحت‌تر می‌کند.

طراحی برجسته فراتر از دورانی رفته که در ابتدا تصور می‌شد و بر روشی که مردم برای نسل‌های مختلف زیبایی را ارزیابی می‌کردند و از آن لذت می‌بردند، تأثیر گذاشته است. ال‌جی سیگنچر یک برند نمادین با زیبایی‌شناسی جاودانه است که طراحی لوازم خانگی را از نو تعریف کرده است و هرگز از ارائه نوآوری‌های مشتری محور دست نخواهد کشید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید