۰۶ شهریور ۱۴۰۲

ال‌جی دیسپلی و مرسدس بنز برای ارتقای نمایشگرهای خودرو با هم همکاری می‌کنند

ال‌جی دیسپلی (LG Display) که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری‌های نمایشگر در جهان است، به‌تازگی اعلام کرده که شراکتش با شرکت مرسدس بنز را مستحکم می‌کند و همکاری این دو شرکت در زمینه نمایشگرهای خودرو ممتاز افزایش می‌یابد.

نائب رئیس شرکت LG Corp برایان بونگ سئوک کوان، جیمز هو یانگ جئونگ مدیر شرکت ال‌جی دیسپلی همراه با اولا کالنیوس رئیس هیئت مدیره گروه مرسدنس بنز از پارک علمی ال‌جی در منطقه ماگوک سئول بازدید کردند. علاوه بر آن‌ها جمعی از مدیران کلیدی دو شرکت نیز در این جلسه حضور داشتند.

ال‌جی دیسپلی و مرسدس بنز از زمان شروع یک پروژه خودرویی مشترک در سال ۲۰۰۴ میلادی، شراکت‌های استراتژیک مختلفی با هم داشته‌اند. برای حفظ این همکاری نزدیک نیز این خودروساز آلمانی پیشرو بهدنبال استفاده از نمایشگرهای پیشرفته‌تری برای خودروهای لوکس خودش است که شامل نمایشگرهای P-OLED در خودروهای کلاس S 2020، خودروهای EQS الکتریکی و همچنین شاسی‌بلندهای EQE است.

نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس بنز که MBUX نام دارد، از فناوری P-OLED ال‌جی دیسپلی بهره می‌برد، فناوری‌ای که به‌دلیل نوآوری‌هایش شناخته می‌شود. این صفحه نمایش منحنی از صندلی راننده تا صندلی سرنشینان را در بر می‌گیرد، طراحی داخلی را برجسته می‌کند و در عین حال، بصری‌ترین تجربه رانندگی را ارائه می‌دهد.

در این جلسه بین سران ال‌جی دیسپلی و مرسدس بنز، ال‌جی دیسپلی طیف گسترده‌ای از فناوری‌های خودش را برای نمایشگرهای نسل بعدی خودرو و نمایشگرهای ال‌سی‌دی پیشرفته از جمله نمایشگرهای ۳۴ اینچی P-OLED فوق بزرگ، نمایشگرهای OLED خودرویی کشویی ۱۸ اینچی، نمایشگر Transparent OLED، نمایشگر 3D Cluster ۱۲.۳ اینچی و حالت حریم خصوصی قابل تعویض SPM را ارائه کرده است.

در همین حال، ال‌جی دیسپلی در حال تقویت موقعیت خودش در بازار صفحه نمایش‌های خودرو است و این کار را از طریق فناوری رقابتی و متفاوت نمایشگرهای ال‌سی‌دی پیشرفته و Tandem OLED برجسته خودش انجام می‌دهد.

نمایشگر Tandem OLED از فناوری پیشگامانه اوال‌ای‌دی دو پشته‌ای ال‌جی دیسپلی بهره می‌برد که یک لایه ساطع‌کننده دیگر را اضافه می‌کند تا صفحه نمایش روشن‌تر باشد و در عین حال، انرژی به‌شکل مؤثری در قطعات اوال‌ای‌دی پراکنده شود تا پایداری بهینه‌ای داشته باشد و طول عمر آن زیاد شود. ال‌جی دیسپلی تولید انبوه نسل دوم Tandem OLED را افزایش می‌دهد و در سال جاری میلادی نیز فاصله فناوری خودش با رقبا را بیشتر خواهد کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید