۰۸ مهر ۱۴۰۲

اولین لپ‌تاپ تاشو ال‌جی با نام LG Gram Fold معرفی شد

ال‌جی الکترونیکس (LG) به‌تازگی لپ‌تاپ ال‌جی گرم فولد (LG Gram Fold) را معرفی کرده است که به‌طور کامل فناوری و طراحی نوآورانه لپ‌تاپ‌های ال‌جی گرم را درون خودش دارد، لپ‌تاپ‌هایی فوق سبک و ممتاز که اکنون دهمین سالگرد خود قرار دارند.

لپ‌تاپ ال‌جی گرم فولد (مدل: 17X90R) ویژگی‌های فوق سبک بودن و صفحه نمایش بزرگ ال‌جی گرم را به ارث برده و با اضافه کردن قابلیت تا شدن صفحه نمایش تجربه سبک زندگی جدیدی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

این لپ‌تاپ از نقاط OLED خود نورده خودش بهره می‌برد و همین نیز باعث شده تا صفحه نمایش نازک باشد و به‌راحتی خم شود چراکه به نور پس‌زمینه نیاز ندارد. هنگامی که صفحه نمایش باز می‌شود، ضخامت ضخیم‌ترین قسمت آن ۹.۴ میلی‌متر است. وقتی کاملاً باز می‌شود، این صفحه نمایش ۱۷ اینچ (طول مورب ۴۳ سانتی‌متر) اندازه دارد و زمانی که تا می‌شود، اندازه صفحه نمایش آن به ۱۲ اینچ (طول مورب ۳۱ سانتی‌متر) کاهش پیدا می‌کند.

ال‌جی الکترونیکس طراحی کاربری و تجربه کاربری و همچنین اتصال به دستگاه‌های جانبی را در این لپ‌تاپ تقویت کرده تا این محصول بتواند با ویژگی‌های لپ‌تاپ ۱۲ اینچی در حالت تا شده و تبلت ۱۷ اینچی در حالت باز سازگار باشد.

به‌عنوان مثال، هنگام تا کردن صفحه و استفاده از آن در حالت باریک، صفحه کلیدی مجازی در پایین صفحه فعال می‌شود و می‌توان از آن به‌عنوان لپ‌تاپ استفاده کرد. اگر هم با کیبورد مجازی آشنایی ندارید، می‌توانید از طریق بلوتوث صفحه کلید را به لپ‌تاپ وصل کنید. با این کار، کیبورد مجازی زیر صفحه به‌صورت خودکار خاموش می‌شود.

اگر لپ‌تاپ را به‌صورت افقی نگه دارید و مرکز صفحه را مانند یک کتاب تا کنید، صفحه به‌صورت خودکار می‌چرخد و نسبت را تنظیم می‌کند و باعث می‌شود تا خواندن کتاب‌های الکترونیکی یا اسناد راحت‌تر باشد. همانند یک تبلت، می‌توانید با قلم لمسی بنویسید یا نقاشی کنید و تنها با لمس صفحه بدون صفحه کلید یا ماوس نیز آن را روشن کنید.

علاوه بر این، اگر لپ‌تاپ را باز کنید و آن را به‌صورت عمودی قرار بدهید، می‌توان از آن به‌عنوان یک مانیتور بهره برد. در این زمان، تقسیم صفحه به بالا و پایین برای یوتیوبرها بسیار مفید است که قصد دارند به‌طور همزمان هم ویدئو تماشا کنند و همزمان ویرایش انجام بدهند. این قابلیت به طراحان نیز این امکان را می‌دهد تا به‌طور همزمان چندین کار را انجام بدهند یا بازنگری کنند.

لپ‌تاپ ال‌جی گرم فولد مجهز به صفحه نمایش لمسی QXGA+ ۱۷ اینچی (۱۹۲۰×۲۵۶۰) است که با وضوح بالا OLED و با نسبت صفحه نمایش ۴:۳ است. علاوه بر نسبت کنتراست فوق‌العاده بیان مشکی که از نقاط قوت اوال‌ای‌دی هستند، بیان رنگ‌ها در این صفحه نمایش غنی و طبیعی است و همسو با استاندارد رنگ ۹۹.۵ درصدی DCI-P3 در ابتکارات سینمای دیجیتال (DCI) است.

همچنین به لطف جدیدترین پردازنده نسل سیزدهم اینتل و جدیدترین حافظه کم مصرف، این لپ‌تاپ عملکردی عالی دارد. سه بلندگوی استریوی تعبیه شده در محصول نیز به‌صورت خودکار سمت چپ و راست را هنگام تغییر صفحه نمایش تشخیص می‌دهند و صدای مطلوبی را ارائه می‌کنند. Dolby Atmos نیز که جدیدترین فناوری استریوسکوپیک دالبی است نیز در این محصول پشتیبانی می‌شود.

اگرچه این لپ‌تاپ مجهز به صفحه نمایش بزرگ تا ۱۷ اینچ و باتری ظرفیت بالای ۷۲ وات ساعت (Wh) است، بدنه اصلی آن تنها حدود ۱۲۵۰ گرم وزن دارد و همین نیز باعث می‌شود تا حمل آن بسیار راحت باشد. ناحیه لولا که در آن صفحه نمایش تا می‌شود نیز تا ۳۰۰۰۰ بار تست تا شدن را پشت سر گذاشته تا دوام آن مورد محک قرار بگیرد.

کیم سئون هیونگ مدیر بازاریابی ال‌جی الکترونیکس کره اظهار داشته:

«لپ‌تاپ ال‌جی گرم فولد استاندارد جدیدی برای لپ‌تاپ‌های گرم به شمار می‌رود، لپ‌تاپ‌هایی که برای ۱۰ سال گذشته نوآوری‌های زیاد ایجاد کردند. ما از محدودیت‌ها فراتر می‌رویم و با لپ‌هایی منحصربه‌فرد و مورد حسرت دیگران، سبک زندگی جدیدی را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آوریم.»

لپ‌تاپ ال‌جی گرم فولد قرار است در ماه اکتبر سال جاری میلادی در بازار کره جنوبی عرضه شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید