۱۶ دی ۱۴۰۲

ال‌جی راهکارهای رانندگی خودکار و اطلاعات سرگرمی نسل جدید را تسریع می‌کند

ال‌جی الکترونیکس (LG) یک نمایش خصوصی برای خودروسازان بزرگ در نمایشگاه CES 2024 برگزار می‌کند و در آن پلتفرم جدیدی معرفی شود که شامل معرفی فناوری‌های سیستم کمک راننده پیشرفته (ADAS)، رانندگی خودکار (AD) و همچنین اطلاعات سرگرمی داخل خودرو (IVI) است. این پلتفرم متحول‌کننده صنعت خودرو توسط ال‌جی و با همکاری شرکت فناوری بزرگ و جهانی Magna ایجاد شده و انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک وارد بازار شود.

همکاری بین این دو شرکت در سال ۲۰۲۳ میلادی آغاز شد و از ترکیب قدرت فناوری ال‌جی و ماگنا استفاده می‌کند تا تجربیات کاربری متفاوتی در داخل خودرو ارائه کند. این دو شرکت به طور موفق سیستم محاسبانی داخل خودرویی را روی یک تراشه SoC ادغام کردند که یک راهکار مقرون به صرفه و انعطاف‌پذیر برای خودروسازان به شمار می‌رود.

این ماژول الکترونیکی واحد از چندین سیستم IVI و ادغام دامنه ADAS/AD بهره می‌برد و می‌تواند به طور کارآمدی نیازهای مختلف سطح یکپارچگی ایمنی خودرو (ASIL) را برآورده سازد و در عین حال، از واحدهای کنترل الکترونیکی کمتری استفاده کند و فضای بسته‌بندی کمتری را نیز دارد. این راهکار برجسته برای انتقال به سمت وسیله‌های نقلیه مبتنی بر نرم‌افزار (SDV) و برای تجمیع معماری الکتریکی و الکترونیکی آن ایده‌آل است. ادغام عملکردها در یک ماژول واحد، اشتراک‌گذاری بلادرنگ داده‌های غنی را در دامنه‌ها امکان‌پذیر می‌کند.

پلتفرم جدید ال‌جی از طریق رابط اختصاصی ماشین انسانی (HMI) می‌تواند در هنگام استفاده از نمایشگرهای پیشرفته خودرو، خوشه‌های دیجیتال، نمایشگرهای واقعیت افزوده (AR-HUD) و نرم‌افزار بصری تجربیات قانع‌کننده و جدیدی را برای رانندگان و مسافران فراهم کند. علاوه بر این، این راهکار را می‌توان برای پاسخگویی به نیازهای ارتباطات یکپارچه خودروسازان و سیستم IVI سفارشی کرد. انتظار می‌رود خودروهای مدل سال ۲۰۲۷ اولین خودروهایی باشند که از این فناوری پیشرفته بهره می‌برند.

یون سئون هیون رئیس شرکت راهکارهای قطعات خودروی ال‌جی اظهار داشته:

«ما از پیشرفتی که در این فناوری حمل و نقل آینده داشتیم بسیار خرسندیم. تلاش‌های مشترک ال‌جی و مگنا به پیشبرد این صنعت کمک می‌کند و پذیرش سریع فناوری‌های حیاتی را تسهیل می‌کند که ایمنی رانندگی و تجربه در جاده را افزایش می‌دهند.»

LG Magna e-Powertrain نیز یک همکاری موفق دیگر بین این دو شرکت است که از تخصص شرکت ماگنا در سیستم‌های پیشرانه الکتریکی و توانایی‌های ال‌جی در توسعه قطعات برای موتورهای برقی، اینورترها و شارژرهای داخلی بهره می‌برد. این سرمایه‌گذاری مشترک در سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام شد و شامل مهندسی، طراحی و ساخت می‌شود و این دو شرکت را قادر می‌سازد تا به طور فعالانه به ترندهای بازار پاسخ بدهند و راهکارهای نوآورانه را برای برآورده کردن نیازهای همیشه در حال تحول مشتریان ارائه بدهند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید