۲۸ دی ۱۴۰۱

نمایشگرهای ال‌جی دیسپلی در نمایشگاه CES 2023؛ عصر جدیدی از OLED ممتاز با فناوری متا

شرکت ال‌جی دیسپلی (LG Display)، مبتکر پیشرو در جهان در زمینه نمایشگرهای OLED بزرگ، از نسل سوم فناوری OLED خود با نام “META Technology” رونمایی کرد که انتظار دارد در CES 2023 عصر OLED پریمیوم را رهبری کند. این نوآوری، پس از “EX Technology” که نسل دوم فناوری پنل تلویزیون OLED است و ال‌جی دیسپلی سال گذشته معرفی کرد، بر اساس دوتریوم و الگوریتم‌های شخصی‌سازی است.

با بیش از 10 سال نوآوری‌های پیشگامانه، فناوری META ساخت ال‌جی دیسپلی بار دیگر از محدودیت‌های فناوری OLED فراتر رفت. در این مطلب از وبلاگ ال‌جی می‌خواهیم ببینیم چرا این فناوری متا این قدر شگفت‌انگیز و برجسته است؟ در ادامه این مطلب یک معرفی کوتاه از این فناوری را خواهید خواند.

«فناوری متا» از دو عنصر کلیدی استفاده می‌کند: فناوری «آرایه لنز میکرو» یا Micro Lens Array که انتشار نور را به حداکثر می‌رساند و الگوریتم افزایش روشنایی «META Booster». پیشرفت چشمگیر فناوری META در مقایسه با OLED های معمولی شامل بهبودهایی در روشنایی تا 60 درصد و زاویه دید تا 30 درصد است.

فناوری Micro Lens Array یک الگوی یکنواخت در لایه‌ای است که شامل ده‌ها میلیارد لنز میکرو می‌شود و برای بهبود بیشتر روشنایی، اتلاف نور از بازتاب داخلی را کاهش می دهد. با توجه به محدودیت‌های ساختاری پنل‌های OLED معمولی، Micro Lens Array نوآوری است که مرزهای OLED را جابجا می‌کند. هنگامی که یک سیگنال تصویر مخابره می‌شود، OLED نور را در لایه ساطع کننده نور آلی تولید کرده و بر اساس این اصل عمل می‌کند که نور به کاربر منتقل شود. با این حال، بیشتر نور تولید شده در پانل به دلیل بازتاب داخلی از بین می‌رود و در نتیجه روشنایی کمتری دارد.

آرایه لنز میکرو نمایشگر ال‌جی تابش نور را در پنل‌های OLED خود به حداکثر می‌رساند و بازده انرژی را تا ۲۲ درصد در مقایسه با روشنایی مشابه بهبود می‌بخشد. با استفاده از Micro Lens Array، الگوهای لنز میکرو به ساطع مقدار قابل توجهی از نور که به دلیل انعکاس داخلی از بین رفته بود کمک کرده و صفحه نمایشی 60٪ روشن‌تر از پانل‌های موجود ایجاد می‌کند. معمولاً برای افزایش روشنایی نیاز به مصرف انرژی اضافی است، اما ساختار Micro Lens Array به طور موثر نور داخلی را به گونه‌ای ساطع می‌کند که نیازی به برق اضافی نیست. علاوه بر این، میلیاردها آرایه لنز میکرو به جدیدترین نمایشگرهای OLED اجازه می‌دهد تا زاویه دید را تا 30 درصد بهبود بخشند و در نتیجه زاویه دید گسترده‌تری در بین تلویزیون‌های موجود ایجاد می‌کنند که تصاویر دقیق را در هر زاویه ارائه می‌دهند.

یکی دیگر از فناوری‌های کلیدی فناوری متا، فناوری META Booster است؛ یک الگوریتم منحصربه‌فرد که تصاویر را برای بهبود روشنایی کلی، بیان رنگ و درجه‌های اوج سفیدی آنالیز می‌کند. META Booster روشنایی ویژگی‌ها را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کرده و از اطلاعات برای کنترل روشنایی هر صحنه استفاده می‌کند. این فناوری ویژگی HDR را نیز به حداکثر می‌رساند؛ به عبارت دیگر، مناطق روشن را روشن‌تر و مناطق تاریک‌تر را تاریک‌تر کرده و محیطی با تصاویر واقعی و زنده ایجاد می‌کند.

فناوری META با 60 درصد روشنایی بیشتر و 30 درصد زوایای دید گسترده‌تر، با تصاویر و رنگ‌های غنی و معتبر، یک سر و گردن بالاتر از سایرین است. شرکت ال‌جی دیسپلی با این نوآوری ثابت می‌کند که در بازار نمایشگرهای OLED با اندازه بزرگ پیشرو است. فناوری META واقعاً رنگ‌ها و جزئیات مورد نظر را ارائه می ‌کند تا تجربه‌ای همه جانبه را ارائه دهد که هیچ OLED دیگری نمی‌تواند ارائه کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید