۲۱ دی ۱۴۰۱

معرفی پنل تلویزیون OLED نسل سوم ال‌جی دیسپلی با فناوری META در CES 2023

ال‌جی دیسپلی، مبتکر پیشرو در فناوری‌های نمایشگر در جهان، به تازگی نسل سوم پنل تلویزیون OLED خود را در CES 2023 رونمایی کرد. بر اساس فناوری META، جدیدترین پنل OLED این شرکت تلویزیون نهایت کیفیت تصویر را ارائه می‌دهد.

فناوری جدید META  از ال‌جی دیسپلی شامل یک «آرایه لنز میکرو» یا Micro Lens Array است و می‌تواند انتشار نور را از پنل OLED و «META Booster»، که الگوریتم افزایش روشنایی است، به حداکثر برساند. بر اساس فناوری META، جدیدترین نمایشگرهای OLED این شرکت علاوه بر بهره‌وری انرژی بهبود یافته، 60 درصد تصاویر روشن‌تر و 30 درصد زاویه دید گسترده تر نسبت به نمایشگرهای OLED معمولی به دست می‌آورند.

فناوری کاملا جدید META این شرکت از فناوری EX پیروی می‌کند؛ یعنی نسل دوم فناوری پنل تلویزیون OLED که LG Display سال گذشته معرفی کرد و از دوتریوم و الگوریتم‌های شخصی سازی شده برای افزایش روشنایی تا 30 درصد در مقایسه با نسل قبلی خود استفاده می‌کند. این شرکت با ارائه فناوری پیشرفته META خود که نقطه اوج 10 سال نوآوری OLED  از ال‌جی دیسپلی است، موقعیت پیشگامی خود را در صنعت پنل‌های OLED بزرگ تقویت می‌کند.

شرکت LG Display با فناوری نوآورانه META خود، کیفیت تصویر تلویزیون را بار دیگر با دستیابی به حداکثر روشنایی 2100 نیت، که بالاترین سطح در بین هر صفحه نمایش تلویزیونی در بازار امروزی است، بازتعریف می کند. فناوری META با افزودن روشنایی بیشتر به کیفیت تصویر فوق‌العاده و سیاه کامل OLED، به بیان رنگ‌های شدید و دقیقی می‌پردازد و با محو کردن خطوط بین مجازی و واقعیت، بینندگان را مجذوب خود می‌کند.

کلید فناوری META ال‌جی دیسپلی Micro Lens Array است؛ لایه‌ای از لنزهای محدب به اندازه میکرومتر که تابش نور را از پنل OLED به حداکثر می‌رساند و بازده انرژی را تا ۲۲ درصد در مقایسه با روشنایی مشابه افزایش می‌دهد. ال‌جی دیسپلی با استفاده از این فناوری، اولین سازنده پنل بود که مشکل طولانی مدت بازتاب نور به پنل و از بین رفتن آن را حل کرد؛ این مشکلی باعث محدود شدن حداکثر روشنایی می‌شد.

نسل سوم پنل تلویزیون 77 اینچی 4K OLED  ال‌جی دیسپلی مبتنی بر فناوری META دارای 42.4 میلیارد لنز میکرو، تقریباً 5117 میکرو لنز در هر پیکسل است که حتی نور از دست رفته را به دلیل انعکاس داخلی ساطع می‌کند تا شفاف ترین و دقیق‌ترین تصاویر را به نمایش بگذارد.

«META Booster»، الگوریتم انحصاری افزایش روشنایی ال‌جی دیسپلی، با تجزیه و تحلیل و تنظیم روشنایی هر صحنه در زمان واقعی، هم روشنایی صفحه و هم بیان رنگ را بهبود می‌بخشد. این الگوریتم نوآورانه HDR (محدوده دینامیکی بالا) را افزایش می‌دهد و نورهای روشن‌تر و تاریکی‌های عمیق‌تر را نشان می‌دهد تا  در نهایت تصاویر دقیق‌تر و واضح‌تر را با دقیق‌ترین بیان رنگ تا به امروز بیان کند.

علاوه بر این، پنل OLED نسل سوم مبتنی بر فناوری META، وسیع ترین زاویه دید را در بین تمام پنل های تلویزیون موجود ارائه می‌دهد. ال‌جی دیسپلی زاویه‌ای را که در مقایسه با حداکثر روشنایی به نصف می‌رسد تا 30 درصد بهبود بخشیده است و در نتیجه زاویه دید گسترده‌ 160 درجه ایجاد کرده که تصاویر دقیق را در هر زاویه و بدون اعوجاج تصویر ارائه می‌کند.

ال‌جی دیسپلی در ابتدا فناوری META خود را بر روی پنل‌های تلویزیون 55، 65، 77 اینچی 4K  و 77، 88 اینچی8K OLED  خود با هدف گسترش آن به تمامی خطوط تولیدی خود اعمال خواهد کرد. با انجام این کار، این شرکت به تقویت رهبری OLED خود در بازار تلویزیون‌های ممتاز و افزایش شهرت جهانی خود در صنعت OLED اختصاص دارد.

هیون وو لی، معاون ارشد و رئیس واحد تجاری ال‌جی دیسپلی، گفت:

«توسعه موفقیت‌آمیز «فناوری برتر متا»، کیفیت تصویر تلویزیون‌های OLED را به سطحی جدید و بی‌نظیر ارتقا می‌دهد. ما همچنان با گسترش بخش OLED فوق‌العاده ممتاز و تقویت رقابت‌پذیری خود با بهترین کیفیت تصویر و متنوع‌ترین مجموعه‌هایی که تا کنون مونتاژ شده‌اند، به رهبری بازار تلویزیون‌های OLED ادامه خواهیم داد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید