۲۸ فروردین ۱۴۰۲

صحبت‌های مدیر عامل ال‌‎جی در رویداد CEO F.U.N. Talk

مدیر عامل ال‌جی ویلیام چو یکی از حامیان اصلی ارتباطات باز است. او از زمان تصدی این سمت در سال گذشته میلادی، به طور فعال با کارمندان شرکت در ارتباط است تا با هم، رشد و فرهنگ سازمانی سالم را تقویت کنند.

با اینکه رویداد CEO F.U.N. Talk سال گذشته شکل گرفت اما در حال حاضر ششمین مورد از آن برگزار شده است،‌ رویدادی که به مدیر عامل ویلیام چو این امکان را می‌دهد تا درباره مسائل و موضوعات مهم به صورت مستقیم و شفاف با کارمندان شرکت ال‌جی صحبت کند. این رویداد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، از بیش از ۹۰ درصد از کارکنان این شرکت بازخورد مثبت دریافت کرده است.

چند روز پیش، آقای چو اولین رویداد CEO F.U.N. Talk سال ۲۰۲۳ میلادی را با موضوع رهبری میزبانی کرد. مدیر عامل شرکت با بیش از ۸۰ درصد از رهبران تیم از سراسر کارخانه‌های ال‎‌جی و همچنین با کارمندان علاقه‌مند به رهبری صحبت کرده و بیش از ۴۰۰۰ شرکت‌‌کننده نیز به صورت حضوری یا آنلاین در این رویداد حضور داشتند.

در ابتدای این گفتگو، مدیر عامل چو اعتقاد راسخ خودش نسبت به این موضوع را بازگو کرده که رهبران تیم برای ارتقاء بیشتر رقابت‌پذیری این شرکت و نوآوری فرهنگ سازمانی، به ویژه در زمان‌های نامشخص حیاتی هستند.

آقای چو اظهار داشته:

«زمانی که برای اولین بار برای مصاحبه کاری به دفتر مرکزی شرکت در برج‌های دوقلوی ال‎‌جی آمدم، برج‌هایی که اولین ساختمان هوشمند در کره بودند و در آن زمان به تازگی تکمیل شدند، فورا عاشق شدم. فکر اینکه بخواهم اینجا کار کنم حتی امروز نیز در ذهنم وجود دارد. آن روز اولین روز سفر من با ال‌جی بود.»

آقای ویلیام چو با تأمل در ۳۶ سال تجربه خودش در ال‌جی، نظراتش را درباره رهبری و مسئولیت به اشتراک گذاشته است. مدیر عامل چو در ادامه به توضیح بیشتر درباره استراتژی فکری، توانایی اجرای برنامه‌ها، مهارت‌های ارتباطی عالی و پرورش فرهنگ سازمانی سالم پرداخته و گفته:

«رهبر کسی است که جهت روشنی را ارائه می‌کند، برای آینده آماده می‌شود، تأثیر مثبتی را اعمال می‌کند، تصمیم‌های جسورانه می‌گیرد و نتایج را به ارمغان می‌آورد.»

به طور خاص، مدیر عامل چو تأکید کرده که برای اجرای برنامه‌ها، رهبران باید یک فرآیند سیستماتیک را در داخل ایجاد کنند که شامل مشارکت در بحث‌های داغ، پرسیدن سوالات تند و تیز، پیگیری مداوم وظایف و روشن کردن نقش‌ها و مسئولیت‌ها است.

همچنین، مدیر عامل چو اظهار داشته که مهارت‌های ارتباطی عالی برای یک فرهنگ سازمانی سالم بسیار مهم هستند. او اضافه کرده که ارتباط برای یک سازمان که بتواند مشکلات را آشکار و حل کند، بسیار ضروری است و این ارتباط باید شفاف و صمیمانه باشد. وی با بیان اینکه مشکلات را نباید به عنوان یک مسئله آزاردهنده تلقی کرد، اظهار داشت که با یکدیگر می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

آقای چو در همین راستا اظهار داشته:

«برای تبدیل شدن به یک رهبر برتر که بتواند تصمیمات خوب بگیرد، باید کنجکاو بود، تمایل به یادگیری داشت و از تعادل خوبی برخوردار بود.»

از نظر آقای چو، رهبران تنها با داشتن ذهن کنجکاو و اشتیاق به یادگیری می‌توانند به بینش مورد نیاز برای نوآوری تجربه مشتری دست پیدا کنند. این ویژگی‌ها باید توسط یک ذهنیت متعادل نیز پشتیبانی شوند، ذهنیتی که دیدگاه‌ها را چه در داخل و چه در خارج، برای یافتن بهترین راه‌حل ممکن را بسنجد.

مدیر عامل ال‌جی همچنین بر اهمیت و پذیرا بودن بازخوردها و نظرات تأکید کرده است. او گفته:

«با این اعتقاد راسخ که پاسخ همیشه همراه با مشتریان است، همه ما باید خوشبین و شجاع باشیم و با جسارت چالش‌ها را قبول کنیم و بی‌وقفه در روش کار خود نوآوری ایجاد نماییم. ما همیشه باید به یاد داشته باشیم که آینده ما از طریق نحوه فکر و کار ما در حال حاضر تعیین خواهد شد.»

مدیر عامل شرکت ال‌جی پس از صحبت درباره رهبری و ویژگی‌های یک رهبر خوب، به سوالات و نگرانی‌های رهبران تیم در رابطه با روابط بین مدیران و اعضای تیم خود پرداخت. در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان از یک رهبر تیم به یک مدیر اجرایی تبدیل شد، باید بگویم:

«جمله «رئیس خود را هدایت کن» را من همیشه استفاده می‌کنم و به معنای آن است که شما باید روسای خودتان را قانع کنید و نتایجی را نشان دهید که توانایی‌های شما در زمینه اجرا را اثبات کنند. تنها با انجام این کار، اعضای تیم به رهبران خود احترام می‌گذارند و مدیریت نیز از این رهبران ستایش می‌کند.»

ویلیام چو در ادامه اظهار داشته که زمانی که سه رئیس یک رهبر تیم به لطف عملکرد وی و همچنین اعضای تیم ارتقاء پیدا کرده‌اند و اعضای تیم نیز خواهان شرکت در هر کدام از پروژه‌های آینده این رهبر تیم هستند، پس این رهبر تیم توانسته توانایی‌ها و ارزش خودش را ثابت کند و مدتی نخواهد گذشت که خود او نیز یک مدیر اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل ال‌جی در پاسخ به سوالی درباره روش غلبه بر فرسودگی کاری پاسخ داد:

«بر اساس تجربه شخصی خودم، ضروری است که استرس را مدیریت کنید و قبل از اینکه به فرسودگی کاری منجر شود، آن را رها کنید.»

مدیر عامل ال‌جی در پایان گفتگوی CEO F.U.N. Talk اظهار داشت:

«فرصت شنیدن تجربیات و نظرات شما به عنوان رهبران تیم از نزدیک برای من بسیار ارزشمند است و این افتخار بسیار بزرگی برای من بود که بتوانم افکارم را با همه شما در میان بگذارم.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید