۰۱ آذر ۱۴۰۱

بلندگوهای نامرئی ال‌جی برای خودروها؛ برنده جایزه نوآوری از CES 2023

ال‌جی دیسپلی (LG Display)، مبتکر پیشرو در فناوری‌های نمایشگر در جهان، روز گذشته اعلام کرد که یک فناوری صدای جدید به نام Thin Actuator Sound Solution برای خودروها توسعه داده است. این راهکار نوآورانه در نیمه اول سال 2023 تجاری می‌شود و عصر جدیدی از سرگرمی اطلاعاتی خودرو را آغاز می‌کند.

 در حالی که بلندگوهای معمولی به دلیل وجود اجزایی مانند سیم پیچ صدا، مخروط و آهنربا بزرگ و سنگین هستند، Thin Actuator Sound Solution به لطف فناوری محرک از نوع فیلم LG Display بسیار نازک و سبک است. فناوری منحصربه‌فرد این شرکت به دستگاه اجازه می‌دهد تا پانل‌های نمایشگر و مواد مختلف داخل بدنه خودرو را به لرزه درآورد تا یک تجربه صدای غوطه‌ورکننده غنی و سه‌بعدی را فراهم کند.

بلندگوی Thin Actuator Sound Solution در اندازه گذرنامه مانند (150x 90 میلی‌متر) با ضخامت 2.5 میلی‌‌متر، معادل ضخامت دو سکه روی هم چیده شده، و وزن سبک 40 گرم ارائه می‌شود که تنها 30 درصد وزن و 10 درصد ضخامت یک بلندگوی معمولی خودرو را دارد.

اندازه جمع و جور و شکل نوآورانه آن باعث می‌شود تا در قسمت‌های مختلف داخل خودرو مانند داشبورد، آفتابگیر، ستون و تکیه‌گاه سر نصب شود و در عین حال دچار افت کیفیت صدا برای سرنشینان داخل خودرو نشود. ماهیت داخلی دستگاه نه تنها امکان حذف گریل‌های بلندگو را فراهم می‌کند، بلکه با آزاد کردن فضایی که به طور معمول توسط بلندگوهای داخل خودرو اشغال می‌شود بدون به خطر انداختن کیفیت صدا، کارایی فضا را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، LG Display استفاده از عناصر خاکی کمیاب مانند نئودیمیم (Nd) که معمولاً در بلندگوهای معمولی استفاده می‌شود را کنار گذاشته است و این امر باعث افزایش فاکتور سازگار با محیط زیست بلندگو می‌شود.

بلندگوی نازک Thin Actuator Sound Solution جایزه نوآوری CES® 2023 (دسته «سرگرمی و ایمنی در خودرو») را از انجمن فناوری مصرف‌کننده به دلیل کارایی فضایی، نوآوری در طراحی، نوآوری تجربه صدا و سازگاری با محیط زیست دریافت کرده است. این بلندگوی ال‌جی که به طور مشترک با یک شرکت صوتی جهانی توسعه داده شده است، قرار است در CES 2023 به نمایش گذاشته شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید